آرامش به بازار بازگشت

خط رند ۹۱۲: رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و موبایل اظهار داشت: شرایط بازار تهران و خیابان جمهوری به دور از اعتراض و هرج و مرج است و دستگاه های نظارتی با عنایت به نرخ ارز دریافتی شرکت های واردکننده بر قیمت عرضه آن ها نظارت خواهند داشت.

ابراهیم درستی در گفت وگو با ایسنا اضافه کرد: بعضی از افراد که در بازار بیشتر نقش دلال را ایفا می کنند دست به اعتراضاتی زدند که در کنار آن ها بعضی از کسبه با عنایت به شرایط اقتصادی و نارضایتی های خود، حاضر شدند.

او ادامه داد: واحدهای صنفی واقع در منطقه سبزه میدان، بازار بزرگ و خیابان جمهوری که در ابتدای روز بسته بودند به ادامه فعالیت خود پرداختند و فردا واحدهای صنفی به صورت کامل باز خواهند بود و به فعالیت صنفی می پردازند.

درستی تصریح کرد: شرکت هایی که در چند وقت اخیر کالا به خصوص تلفن همراه را با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد کرده اند موظف خواهند بود کالا را با محاسبه سود منطقی و نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار عرضه کنند.

وی اضافه کرد: واحدهای صنفی مرتکب گرانفروشی نشده اند و تنها محصول را با عنایت به قیمت عرضه شده از جانب شرکت وارد کننده و توزیع به مشتریان عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و موبایل با اشاره به جلسه روزجاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: روسای اتحادیه صنفی در روزجاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه ای در ارتباط با حل مشکلات کسبه داشتند که قرار بر آن شد تا وزیر با مذاکره با دولت شرایط مناسبی را برای فعالان صنفی و مردم فراهم نمایند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با عنایت به نظارت های اخیر در خصوص عرضه محصول با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای وارداتی به خصوص تلفن همراه کاهش خواهد یافت؟ بیان کرد: تلفن همراه بعنوان یک کالای لوکس نیست و درحال حاضر یکی از اقلام سبد خانوار به حساب می آید و با عنایت به لیست شرکت هایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده اند، قیمت محصولات از جانب دستگاه های نظارتی در سطح بازار و عمده فروشی بررسی خواهد شد.

درستی تصریح کرد: در روزجاری قیمت عرضه محصولات سه شرکت از لیست عرضه شده از جانب وزارت ارتباطات مورد بررسی قرار گرفته و در ایام آینده قیمت عرضه محصول مابقی شرکت ها هم بررسی خواهد شد.
همینطور علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: از روز گذشته تابحال در جلسات متعددی شرکت و مشکلات کسبه را رسیدگی کردیم. امروز عصر بازار به حالت عادی خود بازگشته و کسبه مغازه های خویش را باز کردند.
وی با اشاره به اینکه از فردا هم بازار در حالت عادی خود فعال است، اظهار نمود: برپایه جلسات متعددی که با مسئولان مختلف همچون وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم مقرر شد به مشکلات کسبه رسیدگی شود که امیدواریم هرچه سریع تر مشکلات آنها حل شود.
وی تصریح کرد: اصناف همواره پای نظام و کشور ایستاده اند و همکاری خویش را با دولت برای حل مشکلات موجود در بازار ادامه می دهند.