قابلیت جدید مرورگر فایرفاکس اعلام گردید

خط رند ۹۱۲: موزیلا، شرکت توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس اخیرا اعلام نموده است که می خواهد قابلیت جدیدی بیفزاید تا بلافاصله پس از روشن کردن کامپیوتر، صفحات اینترنتی موردنظرشان هم باز شود.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایتthe star، چند ماه پیش بود که موزیلا به منظور رقابت با سایر مرورگرهای اینترنتی محبوب نظیر گوگل کروم، نسخه پرسرعتی از مرورگر فایرفاکس کووانتوم را منتشر نمود و بدین ترتیب دوباره به عرصه مرورگرهای اینترنتی محبوب جهان بازگشت. زمانی که مرورگر فایرفاکس در سال ۲۰۰۴ میلادی ارائه شد، توانست موقعیتی که مرورگر اینترنت اکسپلورر برای خود دست و پا کرده بود را به سختی به چالش بکشاند اما بعد از آنکه مروگر گوگل کروم عرضه و با موفقیت و استقبال زیادی از جانب کاربران مواجه گردید، نقش پررنگ خویش را در بازار مرورگرها از دست داد.

حالا به نظر می آید که موزیلا باری دیگر می خواهد با افزودن قابلیت جدیدی خیل عظیمی از کاربران را به خود جلب نماید، چراکه دیگر لازم نیست کاربران بعد از روشن کردن سیستم کامپیوتر خود و بالا آمدن سیستم عامل آن، مدت زمان زیادی را برای بارگذاری کردن صفحات اینترنتی موردنظرشان صرف کنند.

قابلیت جدید نسخه ۶۱ مرورگر فایرفاکس این امکان را به کاربران می دهد تا بدون صرف زمان طولانی، بلافاصله بعد از روشن کردن سیستم کامپیوتر خود، تمام صفحات اینترنتی که قبلا باز کرده بودند و جزو فهرست موردعلاقه آن ها بوده است، هم بارگذاری و لود شود و بدین وسیله زمان زیادی از کاربران برای باز کردن یکایک صفحات اینترنتی ( Tabs) هدر نرود.

این امکان علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان کاربران، به افزایش سرعت مرورگر اینترنتی و سیستم کامپیوتر آن ها هم کمک به سزایی می کند.