چند نفر از اپراتورهای تلفن همراه مهاجرت كردند؟

خط رند ۹۱۲: مدیركل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این كه حدودا نیمی از درخواست های ترابرد از آغاز این طرح موفق بوده، اعلام نمود در چهار ماه اخیر، ۹۰ درصد درخواست های ترابرد موفق بوده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، طرح ترابردپذیری شماره ها (MNP) در طول سال ها درگیر اما و اگرهایی بود كه درنهایت از سال ۱۳۹۵ اجرایی شد. به باعث این طرح، شرایطی فراهم می گردد كه مشتركان با حفظ شماره خود بتوانند اپراتور عرضه دهنده خدمات خویش را عوض كنند. البته فرآیند ترابرد شرایط خاص خویش را دارد و امكان دارد بعضی از درخواست های ترابرد از جانب مشتركان با موافقت مواجه نشود.

احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نكردن ترابرد نظیر به نظیر مانند درخواست ترابرد سیم كارت دایمی به اعتباری و برعكس، فعال نبودن سیم كارت، فعال بودن كمتر از سه ماه سیم كارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نكردن به موقع صورتحساب اولیه صادر شده از اپراتور فرستنده توسط مشترك در سیم كارت های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

ثبت ۱.۵ میلیون ترابرد از ابتدا

در این راستا، سیدمحمد امامی – مدیركل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت وگو با ایسنا درباره ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه اظهار نمود: از ابتدای پروژه ترابرد از یك شهریور ۱۳۹۵ تاكنون، یك میلیون و ۵۰۰ هزار ترابرد كل درخواست هایی است كه به سامانه ترابرد واصل شده است.

وی افزود: از این تعداد، ۷۵۶ هزار و ۱۸۷ مورد، یعنی حدودا ۵۰.۴۱ درصد درخواست ها ترابردشان موفق بوده است. در مجموع ۳۴ درصد از این ترابردهای به علت كدهای ریجكشن یا كدهای درخواست رد شده، ۱۵ درصد را خود مشتركان در اواسط كار انصراف دادند و كمتر از یك درصد هم در جریان ترابرد است.

مدیركل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی رگولاتوری با اشاره به اینكه برای كاهش ۱۵ درصد انصراف كه چون عدد قابل توجهی بوده، فرآیند را اصلاح و این ۱۵ درصد را صفر كردیم، تصریح كرد: قبلا فرآیند ترابرد اینطور بود كه زمانی كه افراد برای ترابرد درخواست می دادند، اپراتور پذیرا ۲۴ ساعت از مركز مدیریت فرصت داشت كه پیامكی ارسال نماید و مشترك هم پیامك دیگری برای تایید برمی گرداند. یعنی اگر كسی كه می خواست انصراف دهد ما ۲۴ ساعت زمان به او می دادیم.

در زمان ترابرد صرفه جویی كردیم

امامی افزود: اكنون به جهت اینكه در زمان صرفه جویی شود و اگر كسی واقعا قصد ترابرد ندارد، همان ابتدا تكلیفش مشخص شود و در سامانه نیاید، ما این فرآیند را به صورت كد OTP كردیم. در این روش آن زمان ۲۴ ساعته را برداشتیم و در حین همان فرآیند ترابرد، یك كد OTP ارسال می گردد كه اگر مشترك آن را برنگرداند، به منزله انصراف است.

وی با اشاره به اینكه تصحیح این فرآیند هم برای احراز هویت است، هم اینكه وقتی مشترك تصمیم قطعی نگرفته، بتواند درخواستش را پس بگیرد، اضافه كرد: در بحث احراز هویت، یعنی اگر سیم كارت دست خود شخص باشد یا خیر، با این كار مشخص می گردد و زمان ۲۴ ساعت را هم حذف كردیم و الان در لحظه درخواست مشترك برای ادامه ترابرد را می سنجیم.

مدیركل دفتر نظارت بر سرویس های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش آمار ترابردهای موفق در ماه های اخیر اظهار نمود: هم اكنون در فرآیند ترابردپذیری، اكنون درصد ترابرد موفق ۹۰ درصد شده است. به صورت كلی، از ماه خرداد تاكنون، درخواست های ناموفق در ماه خرداد، ۲۰، در ماه تیر ۱۳، در ماه مرداد و شهریور هم ۱۱ درصد بود كه در مجموع طبق آخرین آمار، ۹۰ درصد درخواست های ما موفق بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *