همکاری جدید فولکس واگن و مایکروسافت؛ نسل آتی خودروها مجهز به خدمت ابر می شوند

خط رند ۹۱۲: فولکس واگن می خواهد با همکاری شرکت مایکروسافت خدمات فضای ابر را برای خودروهای الکتریکی هم فراهم آورد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از انگجت، استراتژی فولکس واگن برای خودروهای هوشمند فراتر از ابداع یک نسخه سیستم عامل OS مخصوص خودروها است.
این شرکت تصمیم دارد خدمات اینترنتی یکپارچه هم ارائه نماید. برای این منظور با مایکروسافت همکاری می کند تا خدمت ابر Volkswagoen Automotive Cloud و خصوصیت های اینترنتی در رابطه با آن را در خودروهای خود فراهم آورد.
هرچند دو شرکت به صورت دقیق خصوصیت های این سیستم را اعلام نکرده اند اما به نظر می آید آنها مشغول فراهم کردن خدمت های جالبی هستند. مانند هنگامیکه فرد مشغول گوش دادن به یک موسیقی است و وارد خودرو می شود، او می تواند ادامه موسیقی مورد نظر را در خودرو گوش کند. یا آنکه در راه محل کار، خودرو تماس کنفرانس ویدئویی برای کاربر برقرار می کند.
همچنین خدمات دیگر مانند اشتراک گذاری خودرو هم احیانا جزو این خصوصیت ها خواهد بود. سیستم Volkswagoen Automotive Cloud روی پلت فرم Azure مایکروسافت اجرا می گردد.
فولکس واگن این تعهد را جدی گرفته و می خواهد یک نهاد قانونی جدید در نزدیکی مقر های مایکروسافت در ردموند تولید کند که شورای اجرایی شامل رهبران هر دو شرکت آن را اداره می کنند.
هنوز زمان دقیق راه اندازی این پلت فرم مشخص نشده است. البته فولکس واگن می خواهد سیستم عامل جدید OS را در اولین خودروهای الکتریکی I.D. در ۲۰۲۰ عرضه نماید.