فراخوان ۳میلیون خودرو، هیوندای و کیاموتورز را لای منگنه گذاشت!

خط رند ۹۱۲: مرکز ایمنی خودرو شرکت های کیاموتورز و هیوندای را برای اعلام فراخوان بعضی از مدلهای خود درپی گزارش مشتریان از حریق خودرو تحت فشار قرار داده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت Press-Enterprise، مدت هاست فراخوان شرکت های خودروسازی بزرگ در گوشه و کنار جهان بعلت مشکلات و نقص های فنی بالا گرفته است و خودروسازان برتری نظیر جنرال موتورز، هیوندای موتورز و غیره برای مرتفع ساختن مشکلات مربوط به خودروهای خود فراخوان داده اند تا به بررسی و چک آن ها بپردازند.

متخصصان فعال در مرکز ایمنی خودرو در ایالات متحده آمریکا بعد از آنکه گزارش و شکایات مشتریان و صاحبان بعضی از مدلهای خودروهای کیا و هیوندای در خصوص آتش گرفتگی و حریق سیم کشی های داخلی خودرو را بررسی کردند، با انتشار بیانیه و گزارشی از نحوه عملکرد این خودروها، دو شرکت کره ای هیوندای موتورز و کیاموتورز را برای اعلام یک فراخوان عمومی تحت فشار قرار داده اند.

بر اساس گزارشی که این سازمان عرضه داده است، از سال ۲۰۱۰ میلادی تابحال بیشتر از ۲۲۰ شکایت در خصوص مشکل حریق و و ۲۰۰ شکایت در مورد ذوب شدن سیم کشی داخلی و انتشار بوی سوختگی در کابین خودرو به ثبت رسیده است که حالا سبب شده است این سازمان خواهان اعلام فراخوان شود.

پیش بینی می گردد این دو خودروساز در آینده ای نزدیک مجبور شوند بالغ بر ۲.۹ میلیون دستگاه خودروی تولیدی خویش را در ایالات متحده آمریکا فراخوان دهند و از صاحبان بعضی از مدلهای بویژه بخواهند تا با رجوع به مراکز و نمایندگی های مجاز خود، به مرتفع ساختن مشکلات مذکور بپردازند.

این مشکلات که شامل خودروهای کیا سورنتو و اوپتیما (مدل سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی)، هیوندای سوناتا و سانتافه (مدل سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی) و کیا سول (مدل ۲۰۱۵ ) می شود، پیشتر هم یک بار دیگر توسط این خودروسازان فراخوان داده شده بودند و حالا به نظر می آید صاحبان این خودروها به شدت گرفتار شده و باید یک بار دیگر هم خودروهای خویش را به مراکز موردنظر ببرند تا نقص فنی و مشکلات احتمالی آن بررسی شود.