افزایش دو برابری زمان حذف پروفایل فیسبوک

خط رند ۹۱۲: فیسبوک مدت زمان ترک و بستن همیشگی حساب کاربری کاربران را دو برابر کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از وب سایت the star، این روزها که نام شبکه اجتماعی فیسبوک برای سریال دنباله دار رسوایی هایش در مورد محافظت از حریم خصوصی کاربران و اطلاعات شخصی آنها خیلی بیشتر از همیشه در فضای مجازی به گوش می رسد، حالا این غول تکنولوژی اعلام نموده است که مدت زمان ترک همیشگی و بستن حساب کاربری و پروفایل کاربران از ۱۴ روز به ۳۰ روز یعنی یک ماه افزایش پیدا کرده است تا تمامی اطلاعات شخصی آنها که بر روی پلتفرم فیسبوک ذخیره شده بوده، به صورت کامل حذف شود.

به نظر می رسد که این اقدام هم زمان با تلاش خیل عظیمی از کاربران برای حذف حساب کاربری خود در فیسبوک در واکنشی اعتراض آمیز به رسوایی های اخیر این شبکه اجتماعی و نقض حریم خصوصی آنها صورت پذیرفته است و حالا فیسبوک می خواهد با طولانی تر کردن روند حذف و بستن همیشگی اکانت و پروفایل کاربران، آنها را از انجام این کار پشیمان کند. در این مدت زمان ۳۰ روزه، کاربران با گزینه ای تحت عنوان “Cancel Deletion” روبرو خواهند شد و امکان دارد باری دیگر به فعالیت در فیسبوک بازگشته و پروفایل خویش را از حذف تمامی اطلاعات برای همیشه مصون بدارند.

تقریبا اوایل سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بود که شبکه اجتماعی فیسبوک درگیر بزرگ ترین رسوایی در طول تاریخ خود شد چراکه اخبار بسیاری در خصوص همکاری فیسبوک با یک موسسه تحقیقاتی به نام کمبریج آنالتیکا و افشای اطلاعات خصوصی خیل عظیمی از کاربران فیس بوکی منتشر گردید. گزارش های منتشره نشان می داد که اطلاعات بیشتر از ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک در این همکاری به سرقت رفته و افشا شده است.

به نظر می رسد که کابوس ترسناک و سریال ادامه دار رسوایی های فیسبوک تمامی ندارد و باری دیگر چند روز پیش گزارش های زیادی منتشر گردید که این شرکت را وادار کرد به مبحث جدید دسترسی هکرها به اطلاعات بیشتر از ۳۰ میلیون نفر از کاربران فیس بوکی اقرار کند.

به دنبال این مورد و رسوایی های پی در پی فیسبوک، خیلی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری به کاربرانی که در این شبکه اجتماعی عضو هستند و در آن حساب کاربری دارند، سفارش کرده اند که هرچه زودتر اطلاعات شخصی مندرج در حساب های کاربری خویش را پاک کنند و درصورتی که به اکانت خود در فیسبوک نیازی ندارند، آنرا به صورت کلی از بین ببرند؛ به عقیده آن ها، وضعیت حفظ حریم خصوصی کاربران در فیسبوک اصلا مناسب و قابل قبول نیست و کاربران باید به منظور محافظت و احترام به حریم خصوصی خود از این شبکه اجتماعی برای همیشه خارج شوند.
آن ها هم چنین سفارش کرده اند که کاربرانی که علی رغم همه این اتفاقات باز هم تمایل به باز نگه داشتن حساب کاربری خود در فیسبوک دارند، بهتر است هرچه سریع تر پسورد و رمز عبور خویش را تغییر دهند و وضعیت پروفایل خویش را از حالت عمومی به شخصی درآورند تا احتمال افشای اطلاعات شخصی شان به حداقل برسد.
بعد از انتشار خبر رسوایی فیسبوک و نقض حریم شخصی کاربرانش که چند ماه پیش سروصداهای زیادی تولید کرد، افراد مشهور و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی اقدام نموده اند تا بدین ترتیب اعتراض خویش را نسبت به سهل انگاری فیسبوک نشان دهند.