بررسی فضای کسب وکار صنعت میکروالکترونیک در شهرک فناوری الکترونیک

خط رند ۹۱۲: اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک با هدف توسعه این صنعت و بکارگیری از نیروهای انسانی در ارومیه برگزار گردید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اجلاس هم اندیشی صنعت میکرو الکترونیک امروز با حضور دکتر علی وحدت رییس صندوق پشتیبانی از صنایع الکترونیک (صحا) و مهندس جهانگرد معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرک فناوری الکترونیک ارومیه شروع به کار کرد.
در سده گذشته صنایع الکترونیک نقش خویش را در زندگی انسان پررنگ کرده، به صورتی که بر مبنای آمارهای پایگاه داده مرکز تجارت بین المللی در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار از حجم تجارت جهانی مربوط به صنایع الکترونیک بوده است.
این مقدار معادل ۷.۷ درصد از تجارت جهانی بوده که جایگاه سوم تجارت جهانی را به خود مختص کرده است.
صنعت الکترونیک دارای حوزه های کاربردی مختلفی در صنایع است که به دلیل اهمیت استراتژیک با سودآوری بالا توجه خیلی از کشورهای جهان را به خود جلب کرده است. حجم انبوهی از سرمایه گذاری های جهانی را این صنعت به خود مختص کرده است و محصولات خدمات الکترونیک در سال ۲۰۰۸ به میزان ۱۰.۷ درصد از جی دی پی جهانی را به خود مختص کرده است.
در همین راستا اجلاس هم اندیشی صنعت میکروالکترونیک در شهرک فناوری الکترونیک در ارومیه توسط صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با همکاری استانداری آذربایجان غربی و انجمن میکروالکترونیک ایران در حال برگزاری است.

در این اجلاس در مورد موضوعاتی چون فضای کسب و کار و تامین مالی این صنعت بحث و تبادل نظر می گردد.