باتری های گرافنی جای لیتیوم یونی را می گیرند

خط رند ۹۱۲: بر مبنای تازه ترین گزارش ها، سامسونگ می خواهد برای گوشیهای هوشمند باتری های گرافن را جایگزین باتری های لیتیوم یونی کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با عنایت به آنکه باتری های لیتیوم یونی که امروزه در تمامی دستگاه های الکترونیکی قابل شارژ به کار می رود، در کنار تمام مزایایی که دارد معایب آن سبب شده است که بعضی از غول های تکنولوژی به فکر جایگزین کردن آن با انواع دیگر باتری بیفتند.

حالا طبق گزارش های انتشار یافته از جانب وب سایت Phone Arena، سامسونگ درصدد توسعه باتری های گرافن در گوشیهای هوشمند تولیدی خود است تا به کاربران این امکان را بدهد با سرعت بسیار بیشتری به شارژ گوشیهای خود بپردازند.

گفته می گردد یکی دیگر از مزایای جایگزین کردن باتری گرافنی با لیتیوم یونی، ریسک و خطرپذیری کمتر آن است چراکه باتری های لیتیوم یونی در خیلی از مواقع بویژه در شرایط تغییر ناگهانی دما و سرد و گرم شدن دستگاه، منفجر شده و دچار حریق می شوند این در حالیست که به قول محققان باتری های گرافنی چنین مشکلی را نخواهند داشت.

پژوهشگران فعال در موسسه تحقیقاتی و فناوری Advanced Institute of Technology سامسونگ اخیرا در گزارشی اعلام نموده اند که باتری های گرافنی قادر خواهند بود در مدت زمان بسیار کوتاه تری گوشی هوشمند کاربران را شارژ کنند به گونه ای که شارژ کامل یک گوشی هوشمند تنها ۱۲ دقیقه طول خواهد کشید.

آنها همینطور عنوان کرده اند که این باتری ها طول عمر بیشتری دارند و خطر حریق و انفجار در انها بسیار کمتر و در حد صفر است.

با اینکه سامسونگ صحت این خبر را هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است اما به نظر می آید که می خواهد این تکنولوژی جدید را نه تنها در گوشیهای هوشمند بلکه در تمامی دستگاه های الکترونیکی قابل شارژ به کار ببرد و محدودیت و خطرات موجود در باتری های لیتیوم یونی را به حداقل برساند.

گفته می گردد سامسونگ می خواهد برای اولین بار این باتری های جدید از نوع گرافنی را در گوشیهای پرچمدار گلکسی اس ۱۰ بکار ببرد.