در هنگ کنگ؛ کرم خوراکی به منبع غذایی تبدیل می گردد

خط رند ۹۱۲: یک استارت آپ هنگ کنگی مشغول ساخت سیستمی است که کرم های خوراکی را در آشپزخانه پرورش می دهد و از آن بعنوان منبع غذایی استفاده می نماید.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیلی میل، کاترینا آنگر یک کارآفرین هنگ کنگی است که می خواهد از کرم های خوراکی غذاهایی مانند پاستا تهیه نماید.
این کارآفرین ۲۸ ساله موسس استارت آپ Living Farms است که از سال ۲۰۱۶ میلادی انکوباتورهای مخصوص حشرات می سازد. این استارت آپ حالا مشغول ساخت یک مدل جدید برای پرورش کرم ها است. این مدل جهت استفاده در آشپزخانه و کلاس های زیست شناسی مناسب می باشد.
او در این باره می گوید: در ۲۰۵۰ میلادی ۹ میلیارد نفر روی زمین زندگی می کنند ازاین رو باید چاره ای نوین برای تامین غذای افراد یافت. حشرات جایگزینی ایده آل برای گوشت به حساب می آیند چونکه می توان آنها را روی پسماند غذا پرورش داد، فضای کمی اشغال می کنند و به آب کمی نیاز دارند. علاوه بر تمام این موارد طعم خوبی دارند.
این شرکت برای خریداران محصولاتش یک مجله حاوی دستور غذاهای معمولی و تجربیات مشتریان دیگر می فرستد.
هرچند خیلی از افراد از تصور خوردن حشرات مشمئز می شوند اما در کشورهایی مانند چین و تایلند، این ایده کاملا عادی است.
لی چینگ یکی از صاحبان رستوران در هنگ کنگ می گوید: کرم های خوراکی پروتئین زیاد و کلسترول کم دارند.
این درحالی است که مایلز پرایس یکی از متخصصان تغذیه در هنگ کنگ اشاره می کند هنوز قوانینی برای تولید پروتئین های جایگزین مانند حشرات وضع نشده است و ازاین رو درحوزه های ایمنی غذا و مقبولیت از جانب مصرف کنندگان هنوز ابهاماتی وجود دارد.
به هرحال استارت آپLiving Farms اعتقاد دارد این سیستم یک چاره ساده است چونکه کرم های خوراکی می توانند از باقیمانده غذا تغذیه کنند، به صورت هفتگی تولید می شوند و می توان به شیوه های مختلف آنها را فریز کرد یا پخت.
این سیستم می تواند هر هفته ۱۰تا ۲۰ گرم کرم خوراکی تولید نماید.