اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر دزدیده شد

خط رند ۹۱۲: یکی از بزرگترین پایگاه های اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ کاربران در فضای مجازی روز گذشته تایید نمود که اطلاعات بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از کاربرانش توسط هکرها به سرقت رفته است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، وب سایت Quora که یکی از بزرگترین و معروف ترین پایگاههای اطلاع رسانی و پرسش و پاسخ برای کاربران در فضای مجازی به حساب می آید، روز گذشته اعلام و تایید نمود که هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات و داده های بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از کاربران و اعضای این سایت را به سرقت برده اند.

این پایگاه همین طور در اطلاعیه ای که منتشر نموده، گفته است که هکرها موفق شده اند در این حملات سایبری به داده هایی همچون رمز عبور، نام کاربری، حساب کاربری، آدرس پست الکترونیک و ایمیل کاربران باز نفوذ پیدا کنند و در ادامه باز به تلاش متخصصان فنی این شرکت برای برطرف نمودن مشکل و ضعف های امنیتی موجود در این وب سایت اشاره نموده است.

بر اساس وب سایت هکرنیوز، آدام دی آنجلو مدیر ارشد اجرایی این شرکت باز اظهار داشت: در تلاشیم تا با اطلاع رسانی به کاربرانمان از وقوع دوباره چنین مشکلاتی جلوگیری بعمل بیاوریم.

وب سایت Quora در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط دو نفر از کارمندان شرکت فیسبوک تاسیس و افتتاح شد و با هدف اشتراک گذاری اطلاعات و طرح پرسش و پاسخ توسط کاربران در فضای مجازی بوجود آمد. خیلی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که ضعف امنیت سایبری فیسبوک و رسوایی های ادامه دار آن برای این پایگاه باز پیش آمده و اطلاعات میلیون ها کاربر عضو در آن افشا شود.