ربات ها جراح عمل سزارین را انجام می دهند

خط رند ۹۱۲: طبق گزارشی جدید پیش بینی میگردد در آینده ربات های جراح پیچیده تر شوند و بتوانند با نظارت پزشکان از طریق دور فعالیت کنند و حتی عمل سزارین را انجام دهند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیلی میل، بر اساس گزارش کمیسیون «Future of Surgery» در انگلیس ربات ها بزودی می توانند عمل سزارین و برداشتن بخش های سرطانی پوست را انجام دهند.
این کمیسیون سال ۲۰۱۷ و از جانب کالج رویال جراحان انگلیس تشکیل شده است.
به قول محققان پیش بینی می گردد ربات های جراح در آینده پیچیده تر شوند و بتوانند بعنوان دستیار در بخش خدمات درمانی از آنها استفاده نمود.
استفاده از ربات ها و ثبت دی ان ای افراد در ۲۰ سال آتی صنعت درمان و پزشکی را دگرگون و البته عمل های جراحی را ایمن تر می کند.
طبق پیش بینی این کمیسیون، پزشکان می توانند بیماری هایی مانند سرطان را پیش از نابودی اعضای بدن انسان شناسایی کنند و در نتیجه عمل های جراحی در مقیاس کوچکتر انجام می شوند.
طبق گزارش این کمیته که اخیرا انتشار یافته علم پزشکی در مرز نوآوری است و ماشین های جدید تا سال آتی در بیمارستان های NHS به کار گرفته می شوند.
همچنین بزودی از ربات ها در عمل های جراحی های مختلف مانند قلب و ریه استفاده می گردد.
استفاده از ربات های پیشرفته ای که تکنسین ها و جراحان آنرا کنترل می کنند به ایمن تر شدن جراحی ها منجر می گردد. هرچند متخصصان و جراحان مسئولیت عملیات را برعهده خواهند داشت اما شاید همیشه در اتاق عمل حضور نداشته باشند.
اما پزشکان باید در این مسیر بسیار مراقب باشند. چونکه سال جاری یک مرد ۶۹ ساله هنگام عمل جراحی به وسیله ربات ها فوت کرد.