موضع گیری وزیر ارتباطات درباره بسته های اینترنت بدون اینستاگرام

به گزارش خط رند ۹۱۲ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز اعلام نمود که طبق نظر متخصصان بخش ارتباطات، ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره ارائه بسته های اینترنت بدون امکان دسترسی به اینستاگرام بی فایده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اخیراً نامه ای درباره محدودسازی برای اینستاگرام منتشر و البته ازسوی سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شده که ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آگاهی داده بود که نامه ای که اخیراً درباره محدودسازی برای اینستاگرام انتشار یافته، ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد. در این طرح، بسته ها و طرح های فروش اینترنت، بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه ی اجتماعی اینستاگرام تهیه میگردد.
در این نامه ظاهرا از طرف سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و رادیویی، خطاب به شرکت مخابرات ایران و کلیه شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنتی آمده است که با عنایت به لزوم صیانت از فرهنگ اسلامی ایرانی و حریم خانواده ها و پشتیبانی از محتوای داخلی، با قید فوریت تصمیمی اتخاذ کنند که بسته ها و طرح های فروش اینترنت بدون امکان اتصال و استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام، تهیه و در فهرست بسته های فروش خود قرار دهند.
اما محمدجواد آذری جهرمی امروز در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی اعلام نمود که در جلسه ای که با متخصصان بخش ارتباطات داشتم، نظرشان بر این بود که این ابلاغیه سازمان تنظیم عملا بی فایده است چراکه اولا موجب ترویج بیش تر فیلترشکن ها میگردد و ثانیا هدف از راه ترویج نرم افزارهای مدیریت والدین بهتر محقق میگردد. نظر درستی بود و لازم است این ابلاغیه اصلاح گردد.