۸۰ درصد کاربران به اسپیکرهای هوشمند اعتماد ندارند!

خط رند ۹۱۲: شرکت بلک بری در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس اعلام نموده که درصدد نمایش چاره ای برای افزایش امنیت اسپیکرهای هوشمند و در نتیجه اعتماد کاربران به آنهاست.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ که در بازه زمانی ۸ تا ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی در شهر لاس وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار می شود، هرساله میزبان شرکت های بزرگ و غول های تکنولوژی متعددی در جهان است تا از جدیدترین محصولات خود و سرویس های به روز خود رونمایی کنند.

اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از طرف کاربران برخوردار شده است. خیلی از تحلیلگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

به طور کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید اظهار داشت که این گجت های هوشمند به کاربران امکان می دهند تا درصورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خودرا با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز باخبر شوند، تایمر و زنگ آگهی برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.

اما حالا شرکت بلک بری که یکی از شرکت های تولیدکننده موبایل و گجت های هوشمند به حساب می آید، حالا در جریان برگزاری نمایشگاه علم و فناوری CES ۲۰۱۹ لاس وگاس آمریکا خاطرنشان کرده است که می خواهد چاره ای را عرضه نماید تا بدان وسیله امنیت گجت های هوشمند خانگی نظیر اسپیکرهای هوشمند را افزایش دهد تا کاربران با خیال آسوده بتوانند از خدمات آن بهره مند شده و با ارسال دستورات صوتی به کار و فعالیت های مورد نظر خود بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت techrepublic، مقامات شرکت بلک بری که در این نمایشگاه حضور داشتند، همین طور عنوان کرده اند که ۸۰ درصد از کاربران گجت های هوشمند بویژه در ایالات متحده آمریکا، کانادا و انگلستان به امنیت اسپیکرهای هوشمند اعتمادی ندارند و همواره می ترسند که مکالمات و دستورات صوتی آنها ثبت و ضبط شده و برای سایر اشخاص ثالث ارسال و فرستاده شود. در واقع آنها بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند می توانند همچون یک ابزار جاسوسی عمل کرده و صدای کاربران را برای افراد موردنظر بفرستند و حریم خصوصی آنها را نقض کنند.

بلک بری همین طور اعلام نموده است که از راه یک کلید ایمن سخت افزاری می خواهد اسپیکرهای هوشمند را به سرورهای امن متصل کرده و ارتباطات آن با شبکه اینترنت را ایمن سازی می کند. این کلیدهای سخت افزاری مکررا کنترل شده تا دستگاه مربوطه از عدم تغییرات به وجود آمده اطمینان حاصل کند و اطلاعات رد و بدل شده را به صورت رمزنگاری شده انتقال دهد. این در حالیست که اگر تغییری در سرورهای درحال اتصال و کلید سخت افزاری احداث شود، دستگاه آغاز به کار نمی کند و اطلاعاتی باز رد و بدل نخواهد کرد.