فوروارد پیام در واتس اپ ممنوع!

خط رند ۹۱۲: به نظر می آید که اپلیکیشن واتس اپ می خواهد به منظور مقابله با انتشار اخبار کذب محدودیت جدیدی را در قابلیت فوروارد و ارسال پیام ها در این پیام رسان احداث کند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، واتس اپ که یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان به حساب می آید، به نظر می آید که به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانش هر از گاهی مبادرت به انتشار به روزرسانی های جدیدی می کند تا به کاربران اجازه دهد از قابلیت های جذاب و جدیدی در پلتفرم مورد استفاده خود بهره مند شوند.

غول های تکنولوژی متعددی در سراسر جهان در چند سال اخیر با اتهاماتی همچون انتشار اخبار کذب و دروغین مواجه گشته اند که به دنبال آن تحت فشارهای سیاسی فراوانی باز قرار گرفته اند.

حالا به نظر می آید که اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ تصمیم گرفته است که در امتداد مقابله با نشر اخبار کذب و دروغین در فضای مجازی، محدودیت جدیدی را به پلت فرم این پیام رسان بیفزاید تا بدین ترتیب کاربران نتوانند یک پیام واحد را بیشتر از ۵ بار و برای ۵ نفر ارسال و به اصطلاح فوروارد کنند.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، مدیران و مقامات ارشد واتس اپ بر این باورند که چنین قابلیت و محدودیت جدیدی بدون شک کمک بسزایی در پیشگیری از انتشار و ارسال اخبار و گزارش هایی که صحت آنها از لحاظ خبری تایید نشده، خواهدنمود و بدین ترتیب جوامع و دولت های زیادی را از چالش ها و مشکلات پیش روی خود دور می کند.
به نظر می آید این روزها با عنایت به نقش بسیار پررنگی که شبکه های اجتماعی، رسانه ها و پیام رسان ها در انتشار اخبار و همین طور شایعات ایفا می کنند، فشار مضاعفی از طرف جوامع بین المللی برروی غول های تکنولوژی و شبکه های اجتماعی وارد می شود و اینطور که پیش می رود انتظار می رود قانون گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول های تکنولوژی و شبکه های اجتماعی هستند باز قوانین و مقررات سختگیرانه تری را در قبال آنها وضع کنند.
در این چند ماه گذشته شبکه های اجتماعی گوگل و فیسبوک سپس شناسایی اخبار نادرست و کذب، به شدت مورد انتقاد واقع شده اند البته در این حملات، فیسبوک تنها نیست و شبکه های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب باز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته اند.
شرکت فیسبوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب نمود و از آن زمان تابحال باز با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.طبق تازه ترین آمار انتشار یافته در ژانویه ۲۰۱۸، پیام رسان واتس اپ الان میزبان حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.
اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین پیام رسان های جهان است باز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می کند و از پروتکل های پیشرفته ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار می باشد. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده می باشد، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از طرف نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.