اپلیکیشن های اندرویدی جاسوسی فیسبوک را می کردند؟

خط رند ۹۱۲: محققان و پژوهشگران امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که خیلی از اپلیکیشن های موبایلی اندرویدی اطلاعات کاربران را برای فیسبوک ارسال کرده و تحویل آن می دادند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با عنایت به اهمیت روزافزون حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی، خیلی از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک که این مورد را زیر سوال برده و رعایت نکرده اند، از جانب نهادهای دولتی و مردمی بسیاری بسیار تحت فشار قرار گرفته اند به گونه ای که خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض، صفحه کاربری خویش را در فیسبوک بستند و با انتقادات شدیدی آنرا ترک کردند.
حالا در تازه ترین گزارش های انتشار یافته در وب سایت the verge، خیلی از اپلیکیشن های اندرویدی محبوب و پرطرفدار نظیر Yelp و Duolingo، اطلاعات شخصی کاربران خویش را به شرکت های دیگری همچون فیسبوک تحویل داده و ارسال کرده اند که این امر در صورتیکه ثابت شود، باعث دردسر و گرفتاری های فراوانی برای این اپلیکیشن ها خواهد شد چراکه به وضوح نقض قوانین و مقررات مربوط به حفاظت از حریم خصوصی کاربران به حساب می آید.
همینطور در این گزارش ها از نام بعضی از اپلیکیشن های دیگر هم نام برده شده است که همچون مهم ترین آنها می توان به برنامه معروف Indeed برای استخدام و کاریابی و همینطور اپلیکیشن دیگری تحت عنوان bible اشاره نمود.
به قول این محققان هنوز معلوم و معلوم نیست که اپلیکیشن های مذکور به چه دلیلی اطلاعات کاربران را به فیسبوک تحویل داده اند ولی همانطور که در اخبار قبلی مربوط به رسوایی بزرگ فیسبوک پارسال گفته شده بود، این غول تکنولوژی همینطور تلاش های زیادی برای به دست آوردن اطلاعات کاربران کرده بود به گونه ای که با مؤسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا هم در این خصوص همکاری کرده بود و همین امر جنجال و سر و صداهای بسیاری را به وجود آورد.
ماه گذشته بود که روزنامه وال استریت ژورنال هم اعلام نمود که بعضی از توسعه دهندگان اپلیکیشن های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی اواس، قوانین و مقررات مربوط به محافظت از حریم خصوصی کاربران را نقض کرده و زیر پا گذاشته اند چراکه به نظر می آید بعضی از اطلاعات شخصی کاربران همچون موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) آنها در کنار سایر اطلاعات شخصی نظیر تصاویر و فیلم های رد و بدل شده را هم به سرقت برده اند.