رشد چشم گیر حملات فیشینگی در آینده

خط رند ۹۱۲: تحلیلگران و کارشناسان آگهی داده اند که حملات فیشینگی در سال های آینده به شدت افزایش پیدا خواهدنمود و کاربران زیادی را با مشکل مواجه خواهد ساخت.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، واژه فیشینگ یا Phishing که مختصرا از عبارت Password Harvesting Fishing به معنای “به دست آوردن رمز عبور بوسیله طعمه” به دست آمده و ساخته شده است، یکی از حملات سایبری شناخته شده مبتنی بر مهندسی اجتماعی است که با فریب دادن کاربران موردنظر اطلاعات محرمانه و خصوصی آنها همچون رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات شخصی و محتوای به اشتراک گذاشته شده آنها در شبکه های اجتماعی را به دست می آورند.
پیش تر کارشناسان برآورد و اعلام نموده بودند که مجرمان سایبری در تلاشند با استفاده از حملات فیشینگ و سایبری به حساب های کاربری افراد و قربانیان موردنظر خود نفوذ و دسترسی پیدا کنند و بدین ترتیب قادر خواهند بود که اطلاعات موردنیاز خودرا به دست بیاورند. حالا تازه ترین گزارش های انتشار یافته در وب سایت زد دی نت، از آن حکایت می کند که حملات فیشینگ از سایر حملات سایبری و بدافزاری بیشتر خواهد شد و لطمه و صدمات بیشتری را به کاربران خواهد زد به گونه ای که حجم زیادی از اطلاعات شخصی و هویتی مربوط به آنها ربوده خواهد شد.
برخلاف سایر حملات سایبری که توسط هکرها و مجرمان سایبری و یا بهره گیری از لطمه پذیری های موجود در نرم افزار یا سخت افزار دستگاه های الکترونیکی مربوطه، حملات فیشینگ توسط خود کاربر قربانی صورت می پذیرد، چراکه هکرها، کاربران را فریب داده تا با دست خودشان اطلاعات موردنظر هکرها را تقدیم آنها کنند.
حملات فیشینگ یکی از متداول ترین و آسان ترین روش های سرقت اطلاعات شخصی، مالی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی است.