رونق تولید با توسعه اپلیکیشن های ایرانی

خط رند ۹۱۲: در شرایطی که گره قسمتی از مشکلات اقتصادی می تواند با تولید باز شود، تولید و توسعه اپلیکیشن ها می تواند نقش پررنگی در راهگشایی از مشکلات حوزه فناوری اطلاعات ایفا کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی که از طرف آمریکا بر ضد مردم ایران وضع شده است در صورتیکه مدیریت و چاره اندیشی نشود می تواند مشکلاتی را ایجاد کند بنا بر این است که شاید هم اکنون بیشتر از همیشه به محصولات نرم افزاری احتیاج داریم تا از طرفی بتوانیم نیازهای خودرا رفع کرده و از جانب دیگر بعضی از محصولات را به کشورهایی صادر نماییم که با ما روابط دوستانه ای دارند و در عین حفظ ارتباط با آنها، ارزآفرینی نماییم.
همین طور در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۹۸ را با رونق تولید گره زده است، می توان توجه بیشتری به این مساله داشت. بنا بر این بااینکه در تولید محصولات سخت افزاری آن طور که باید نتوانستیم موفق عمل نماییم و به همین خاطر است که بیشتر این محصولات از کامپیوتر و لپ تاپ تا گوشی موبایل و حتی لوازم جانبی آنها از خارج وارد می شود، اما رشد محصولات نرم افزاری و بیشتر از آنها اپلیکیشن هایی که خدمات نمایش می دهند، نشان داده است این بخش می تواند به نقطه ی قابل اتکایی برای ایجاد اشتغال و خودکفایی تبدیل گردد.
در این راستا جهرمی با تاکید بر رشد اپلیکیشن های توسعه یافته در کشور اظهار کرده است: در حوزه توسعه خدمات هم جوانان ایرانی زحمت زیادی کشیدند. در سال ۱۳۹۲ ما ۴۸۰ اپلیکیشن توسعه داده شده توسط تیم های ایرانی داشتیم و تجربه کردیم، در سال ۱۳۹۶ این آمار به ۱۳۰ هزار برنامه رسید و در طول تنها سال ۱۳۹۷ این عدد به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن رسید. این معنایش این است که در طول یک سال معادل کل آن چیزی که در چهار سال قبل توسعه داده شده بود، توسعه دادیم.
همین طور امیر ناظمی -رئیس سازمان فناوری اطلاعات- درباره اپلیکیشن های ایرانی بیان کرده بود: نزدیک به ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی در کشور تولید و به بهره برداری رسیده است و به نسبت اپلیکیشن های سرگرمی، مردم بیشتر از اپلیکیشن هایی که خدمات مورد نیازشان را تأمین می کنند، بهره می برند.
وی همینطور درباره حمایت دولت در افزایش استارت آپ ها اظهار داشته بود: تنها در صورتیکه دولت بتواند موجب رشد سریع تر و بادوام تر استارت آپ ها شود، این حمایت ها و پشتیبانی ها مفید خواهد بود و البته نباید این حمایت ها به مداخله نزدیک شود. سازمان فناوری اطلاعات مجموعه ای از حمایت ها را آماده کرده اما تمایلی به روی آوردن به سیستم های سابق که موجب مداخله در امور کسب وکارهای نوین می شد، ندارد.
در نهایت، اگر آنطور که وزیر ارتباطات معتقد می باشد توسعه اپلیکیشن های ایرانی باعث شده با حذف این اپلیکیشن ها از گوشیهای آیفون، برخی تصمیم بگیرند گوشیها را خاموش کنند و اپل قسمتی از بازار خود در ایران را از دست بدهد، این توسعه می تواند تأثیرات بیشتری بر اقتصاد بگذارد، کما اینکه همین حالا هم کسب و کارهای زیادی وجود دارند که حیاتشان را مدیون این توسعه هستند.