صنعت غذای کشور با نوآوری ارتقا می یابد

به گزارش خط رند ۹۱۲ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پیگیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان مرکز نوآوری در حوزه صنعت غذا به وجود آمد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا کریمی وثیق رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان درباره ایجاد «مرکز نوآوری صنعت غذا» اظهار داشت: این مرکز با حمایت معاونت علمی و فناوری و پیگیری و مساعدت کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان در انستیتو تغذیه کشور بوجود آمد تا بستری برای رشد فعالیت های استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فعال در این عرصه باشد.
وی اظهار داشت: استارت آپ ها و شرکت ها با حضور در این مرکز، ضمن کسب مهارت های لازم و توانمندسازی، می توانند فعالیت های تحقیقاتی خویش را رشد و توسعه دهند و با تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان، آماده حضور در بازار اقتصادی شوند.
کریمی خاطرنشان کرد: در جهت اهداف این کانون، «مرکز نوآوری» دیگری در این عرصه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان و بر مبنای تفاهم نامه مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک ایجاد خواهد شد. این مرکز با عنایت به ظرفیت های خود، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را تا مرحله تولید نیمه صنعتی مورد حمایت قرار خواهد داد.
کریمی تصریح کرد: مشارکت با بخش دولتی در جهت اصلاح ساختار کشت گندم با رویکرد کاهش واریته های گندم و برقراری نظام کشت بر مبنای سفارش مشتری، تبیین استراتژی نحوه خرید تضمینی گندم با جهت گیری واگذاری به بخش خصوصی، همکاری فنی و تخصصی و مشارکت در تدوین و تهیه استانداردها، آئین نامه ها و دستورالعمل های حوزه های ذیربط جهت ارتقا سطح کیفی محصول و ایجاد تمهیدات و همکاریهای لازم جهت برگزاری نمایشگاه ها و سمینارهای تخصصی و تجاری در جهت رونق بخشی به فضای کسب و کار همچون برنامه ها و چشم اندازهای کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان است.
رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار زنجیره گندم، آرد و نان همینطور به برنامه ریزی جهت ارتقا سطح مهارت آموزی منابع انسانی اشاره نمود و اظهار داشت: به منظور تقویت تخصصی وکاردانی بخش خصوصی و صنفی در حوزه های ذیربط، همکاری در برقراری فعالیت های ایده پرداز (استارت آپ) و بهره گیری از ایده های نو، مشارکت در اقدامات فرهنگ ساز و آگاه سازی عمومی با رویکرد اصلاح الگوهای مصرف با تکنیک های فناورانه و برنامه ریزی بنیادی در ایجاد فضاهای مناسب برای بهره گیری بخش های خصوصی و صنفی از تجهیزات و ماشین آلات ساخت ایران، از دیگر برنامه ها و چشم اندازهای این کانون است.