با فناوری واقعیت افزوده؛ آموزش هوشمند الفبای فارسی بومی سازی شد

خط رند ۹۱۲: با استفاده از فناوری واقعیت افزوده، یک واحد فناور موفق به بومی سازی آموزش هوشمند الفبای فارسی شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یونس وصالی مدیرعامل یک واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان همدان اظهار داشت: برخی از معلمان مقطع ابتدایی با استفاده از فناوری واقعیت افزوده موفق به طراحی و تولید فلش کارت هایی شدند که برای دانش آموزان کلاس اول کاربرد دارد.
وی اظهار داشت: بعد از نصب اپلیکیشن فلش کارت هایی که به صورت هوشمند و سه بعدی تمامی الفبا را برای دانش آموزان توضیح می دهند به صورتی که برای آنها آموزش الفبا جذاب تر شود.
مدیر این واحد فناور ضمن اشاره به این مورد که برای اولین بار این نرم افزار هوشمند در کشور تولید شده است، اظهار داشت: فناوری واقعیت افزوده تابحال در بخش های مختلف کاربرد داشته و الان در حوزه آموزش الفبا به کار گرفته شده است.
وی درباره ایجاد اشتغال در تولید این محصول فناورانه اظهار داشت: با ایجاد اشتغال برای طراحی و بازاریابی فروش این محصول ۱۵ نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت استخدام کرده ایم.
وصالی با اشاره به تولید نمونه خارجی این محصول فناورانه اظهار داشت: این محصول در سال ۲۰۱۴ بعنوان برترین محصول کمک آموزشی ارائه شد و در یک فستیوال خارجی جایزه گرفت. نمونه تولیدی کشور ما با استفاده از فناوری تجزیه تصویر به صورت سه بعدی و متحرک است در حالیکه نمونه خارجی آن متحرک نیست و اشکال به صورت ثابت هستند.
مدیر این واحد فناور بیان کرد: با عنایت به وجود درخواست هایی از کشورهای شرقی، آسیای شرقی، ایتالیا و قطر ما در نظر داریم تا این محصول را به تولید انبوه برسانیم و به این کشورها صادر نماییم.
وی درباره دریافت پشتیبانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم تصریح کرد: ما تسهیلات کمی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده ایم ولی برای توسعه و تولید انبوه این محصول نیازمند به حمایت های بیشتری هستیم.

منبع: