هکرها ۶ سال مخفیانه به اطلاعات کاربران دسترسی داشتند!

خط رند ۹۱۲: محققان و پژوهشگران امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که لطمه پذیری موجود در دستگاه های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو به هکرها اجازه می داده تا به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش حملات سایبری، بدافزاری و سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران و همین طور توسعه بیش از پیش محبوبیت و استقبال از ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده در سراسر جهان، خیلی از هکرها و مجرمان سایبری درصدد نفوذ به حساب های کاربری و دستگاه های الکترونیکی کاربران متصل به اینترنت هستند تا بتوانند با سوءاستفاده از اطلاعات آنها، به اهداف شوم خود دسترسی پیدا کنند.
این روزها که لطمه پذیری و ضعف های امنیتی در سیستم و نرم افزارهای مختلفی کشف و اعلام می شود، محققان امنیت سایبری اهتمام دارند بدین وسیله کاربران را از حملات احتمالی هکرها و دسترسی آنها به اطلاعات شخصی خود آگاه کرده و جلوی خطر نقض حریم خصوصی کاربران را بگیرند. همین طور با انتشار این گزارش ها شرکت های توسعه دهنده مربوطه با انتشار زودهنگام یک نسخه به روزرسانی شده به برطرف نمودن لطمه پذیری و ضعف های امنیتی مربوطه خواهند پرداخت.
طبق گزارشی که در هکرنیوز آمده است، حالا پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اعلام نموده اند که خیلی از هکرها و مجرمان سایبری برای مدتی طولانی توانسته بودند یک درب پشتی برای نفوذ و دسترسی به اطلاعات رد و بدل شده کاربران توسط دستگاه های توسعه داده شده توسط شرکت سیسکو ( Cisco ) باز و ایجاد کنند تا بدین ترتیب به تمامی داده های موردنظر خود برسند.
مدت هاست که محققان و پژوهشگران خیلی از امنیت ضعیف پروتکل های مودم های اینترنت بی سیم وای فای می گویند و همواره به کاربران وای فای آگهی می دهند که به امنیت سایبری در مودم های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.
نکته جالب اینجاست که این هکرها از سال ۲۰۱۳ میلادی تابحال در حال استخراج و کسب اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران بوسیله روتر های وای فای و سایر دستگاه های الکترونیکی برند سیسکو بوده و شناسایی هم نشده اند.
برمبنای آمارهای انتشار یافته، حملات سایبری و هک از سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده و با عنایت به افزایش بیش از پیش حملات سایبری از طرف هکرها، کشورها و شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری در سراسر جهان، هدف این گونه حملات قرار گرفته و لطمه ها و خسارات جبران ناپذیری را متحمل شده اند.

منبع: