حمایت ستاد نانو برای ارتقای صنعت اسباب بازی با فناوری نانو، برگزاری دومین رویداد ملی ایده آزاد

به گزارش خط رند ۹۱۲ ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از ارتقای صنعت اسباب بازی با کمک فناوری نانو حمایت می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می خواهد تا به طراحان و ایده پردازان صنعت اسباب بازی برای ارتقای محصولات خود کمک نماید. عرضه فناوری های بومی در حوزه فناوری نانو و عرضه تسهیلات به طرح هایی که در آنها از فناوری نانو استفاده شده باشد، همچون برنامه های ستاد برای کمک به ارتقای صنعت اسباب بازی با فناوری نانو است.
اداره کل سرگرمی های سازنده و بازی های کامپیوتری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، رویداد ایده آزاد اسباب بازی را به منظور گردهمایی طراحان، تولیدکنندگان، دست اندکاران، صاحب نظران و علاقه مندان این حوزه اقتصادی- فرهنگی امسال برگزار کرده است. در حاشیه کارگاه ایده آزاد اسباب بازی که با حضور ایده پردازان منتخب و طراحان این رویداد برگزار شد، دکتر علی اکبر پرچ، کارشناس کارگروه توسعه بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از آمادگی ستاد توسعه فناوری نانو برای کمک به ارتقای صنعت اسباب بازی سخن گفت.
در مرحله اول این رویداد ۱۲۰ طرح جهت شرکت در رویداد ایده آزاد عرضه شده بود که از میان آنها ۴۲ طرح بعنوان طرح های برگزیده انتخاب شدند. دکتر پرچ اظهار نمود: «ستاد توسعه فناوری نانو می خواهد تا پتانسیل ها و فرصت های موجود در کشور در بخش فناوری نانو را به طراحان و برگزیدگان ایده آزاد معرفی نماید تا آنها برای بهبود و ارتقای طرح های خود از این تکنولوژی های بومی استفاده کنند.»
کارشناس کارگروه توسعه بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو درباره بخشی از پتانسیل های حوزه نانو اظهار داشت: هم اکنون امکان استفاده از فناوری های مختلفی نظیر ضدلک، ضدآب، مقاوم سازی، سبک سازی و ایجاد خواص آنتی باکتریال با کمک فناوری نانو وجود دارد. طراحان اسباب بازی می توانند از این نوع فناوری ها برای ارتقای کیفی محصولات استفاده کنند. البته دامنه فناوری های موجود بسیار وسیع تر از این موارد است. برای مثال نانوپوشش ها یکی از فرصت های مناسب برای صنعت اسباب بازی است، شرکت های تولیدکننده اسباب بازی با مشکل سایش در چارچوب ها روبرو هستند، هم اکنون چند شرکت نانویی صاحب فناوری پوشش دهی برای افزایش مقاومت به سایش در چارچوب ها هستند. ما درصدد معرفی این فناوری ها به طراحان برگزیده این رویداد هستیم که برای این کار می توان بازدیدی از نمایشگاه دائمی محصولات نانویی در ستاد نانو تدارک دید تا طراحان و ایده پردازان صنعت اسباب بازی از نزدیک با توانمندی های این حوزه آشنا گردند.
دکتر پرچ در ادامه اضافه کرد: ستاد توسعه فناوری نانو آماده پشتیبانی از طرح هایی است که در آنها از فناوری نانو استفاده شده باشد و برای این طرح ها می توانیم تسهیلات ویژه ای عرضه نماییم.
بر مبنای اعلام ستاد نانو، مراسم پایانی دومین رویداد ملی ایده آزاد از جانب اداره کل سرگرمی های سازنده و بازی های کامپیوتری کانون و شورای نظارت بر اسباب بازی روز ۲۷ خرداد ماه جاری برگزار می گردد.