تولید تخت های بیمارستانی هوشمند در کشور

خط رند ۹۱۲: یک شرکت دانش بنیان با تولید تخت های بیمارستانی هوشمند، خدمات بهداشتی و درمانی خاصی را به بیمار ارائه می کند و قسمتی از صنعت پزشکی و بیمارستانی کشور را با این محصول دانش بنیان تأمین کرده است.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد مختاری مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان اظهار داشت: فعالیت هایمان را با تحقیق و پژوهش در مورد مشکلات و خلاء های موجود در زمینه های مهندسی پزشکی و صنعت آغاز کردیم و با تلاشی ۱۰ ساله، خدماتمان را در این عرصه و با ارائه سامانه هوشمند خدمات بیمارستانی ارائه می نماییم.
وی، پروژه سیستم هوشمند خدماتی و درمانی بیماران را یکی از دستاوردهای این واحد دانش بنیان عنوان می کند و می گوید: این پروژه با هدف تأمین نیاز بیماران در دوره نقاهت و درمان ارائه شد.
وی بیان کرد: سیستم هوشمند یا IPS مجموعه ای است که به بیمار، خدمات درمانی و بهداشتی را به صورت هوشمند به بیمار ارائه می کند. این کار با ۱۳ سال پژوهش دانشگاهی و به کمک برخی از اعضای هیأت علمی دانشگاهی به نتیجه رسید. این سامانه در چارچوب تخت بیمارستانی پیشرفته شناخته می شود، خدمات مختلف مثل استحمام، سرویس بهداشتی، ماساژ ایستادن و طب فیزیکی را به بیمار ارائه می کند.
مختاری با بیان این که سامانه هوشمند بیمارستانی، به مبتلایان گرفتگی های عضلانی و زخم بستر کمک می نماید اظهار داشت: خاصیت این محصول دانش بنیان وجود سامانه ای هوشمند و جامع برای گردآوری اطلاعات بیمار است. بوسیله این سامانه، اطلاعات حیاتی بیمار گردآوری و در سرور نگهداری می شود. به ازای هر بیمار لیست جامع تغییرات فیزیکی و سابقه وی ثبت و نگهداری می شود. این اطلاعات در چارچوب مختصات بیمار، می تواند به حل مشکلات بیمار و کمک به توسعه درمان کمک نماید.
به گفته وی، مهم ترین خاصیت این محصول قابل رقابت بودن مزیت های آن با نمونه های تولیدی برترین شرکت های اروپایی و امریکایی است. این سامانه نیاز یک پرستار به ازای هر تخت بیمار را تا یک پرستار به ازای ۳۰ تخت می کاهد.
وی با اشاره به اینکه بازار داخلی و اروپایی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای این محصول دانش بنیان است، اظهار داشت: اغلب نمونه های بی کیفیت و با خاصیت های کم توسط دلالان به بازار عرضه می شود که رونق فروش محصولات ایران ساخت را با مشکلات جدی مواجه می کند. بازارهای اروپایی تشنه این محصول هستند و حضور آن در بازارهای اروپایی، می تواند ارزآوری را به همراه داشته باشد. پشتیبانی از این نوع محصول می تواند ضمن کمک به رونق اشتغال، یک خدمت مطلوب را به کمک محصولی با کیفیت به بیمار عرضه نماید.

منبع: