دسترسی بدون اجازه اپلیکیشن های اندرویدی به اطلاعات کاربران!

خط رند ۹۱۲: کارشناسان امنیتی اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که بالغ بر هزار اپلیکیشن اندرویدی به لوکیشن و سایر اطلاعات کاربران بدون اجازه آنها دسترسی دارند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، شاید شما نیز جز آن دسته از کاربران گوشیهای هوشمند اندرویدی باشید که تصور می کنید پس از نصب و دانلود اپلیکیشن های مورد نظر خود، تنها در صورتیکه به آنها اجازه دسترسی به لوکیشن (مکان جغرافیایی) یا سایر اطلاعات شخصی همچون دسترسی به گالری و شماره تماس مخاطبین خودرا بدهید، آنها دسترسی خواهند داشت، اما حالا پژوهشگران و پژوهشگران اخیرا دریافته و اعلام نمودند که ۱۳۲۵ اپلیکیشن اندرویدی بدون اجازه کاربران به اطلاعات شخصی و لوکیشن آنها دسترسی دارند.
این کارشناسان که در مؤسسه علوم کامپیوتر بین المللی ICSI فعالیت می نمایند، در ادامه این گزارش خاطرنشان کردند تمامی این شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های مذکور که متأسفانه در پلت فرم گوگل پلی استور نیز وجود دارند، امکان دسترسی بدون اجازه به اطلاعات کاربران رد و تکذیب کرده اند و زیر بار مسئولیت دسترسی اطلاعات خصوصی کاربران نمی روند.
طبق گزارش وب سایت phonearena، این تحقیق که روی ۸۸ هزار اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، در نهایت منجر به اعلام ۱۳۲۵ اپلیکیشن شد که کد نویسی آن به شکلی انجام شده که قادر می باشد خیلی از اطلاعات خصوصی کاربران همچون تصاویر و اتصال به اینترنت وای فای آنها را ذخیره سازی کنند.
‏سرگئی ایگلمن، دبیر امنیت کاربران و تحقیقات بخش حریم خصوصی در این مؤسسه تمامی اطلاعات به دست آمده را در جریان برگزاری کنفرانسی در همین حوزه عرضه کرده و و خاطرنشان کرده است که به گوگل نیز در سپتامبر سال قبل در این مورد آگهی داده است و این غول تکنولوژی نیز در پاسخ به نگرانی این کارشناسان امنیتی اعلام نموده که مشکلات مربوط به اپلیکیشن های مذکور را با انتشار نسخه جدید این سیستم عامل یعنی اندروید Q برطرف خواهدنمود.
در این میان اپلیکیشن های معروفی همچون سامسونگ هلث و برخی دیگر از مرورگرهای اینترنتی که روی بالغ بر ۵۰۰ میلیون دستگاه نصب و دانلود شده است، به چشم می خورد.

منبع: