به دلیل اختلال در مراکز پاسخگویی مخابرات اخطار گرفت!

خط رند ۹۱۲: شرکت مخابرات ایران که به سبب بالا رفتن حجم تماس ها در سامانه های شارژینگ و فنی با اختلالاتی روبه روست، به سبب بهبود نیافتن وضع موجود از رگولاتوری اخطار گرفت و در صورت عدم رفع مشکلات موجود، برمبنای پروانه صادره با این شرکت برخورد خواهد شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، چندی قبل محمدجواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- از تماس با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرویس دهنده ی دیگر گفته بود که کیفیت خوبی نداشتند. وی همینطور به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و سرویس دهندگان فرصت داده بود که به این وضعیت رسیدگی کنند و از مردم هم خواست که شکایات خودرا با شماره ی ۱۹۵ مطرح کنند.
بعد از آن حسین فلاح جوشقانی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام نمود: به دنبال تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص رفع مشکل مراکز پشتیبانی اپراتورها و با عنایت به بازدید و بررسی های میدانی قبلی و چند روز اخیر رگولاتوری از مراکز تماس و پشتیبانی شرکت های مختلف ارائه دهنده خدمات در حوزه ICT، شرکت مخابرات ایران (۲۰۲۰)، بیش ترین مشکلات را در زمینه کیفیت پاسخگویی به مشترکان داشت.
وی با بیان این که اپراتورها و دارندگان پروانه ملزم به پاسخگویی مناسب به مشترکان هستند، اضافه کرد: توجیهات مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در خصوص این که در بین صدها مورد پاسخگویی روزانه، بروز چند اشکال طبیعی است، به هیچ عنوان مورد قبول نبوده و همه اپراتورها خصوصاً شرکت مخابرات ایران باید در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف و کیفیت پشتیبانی خودرا به وضعیت مناسب برسانند.
سامانه های شارژینگ و فنی مخابرات دارای اختلال است
اما بنظر می رسد با گذشت بیشتر از یک ماه، هنوز وضعیت مراکز پشتیبانی مخابرات به حد مطلوب نرسیده و این مساله رگولاتوری را وادار کرده که به این شرکت اخطار دهد. در این راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری- اعلام نمود: به دنبال بازرسی های ویژه و انجام تست های اتفاقی از مراکز تماس و سامانه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران، متاسفانه با وجود اخطارهای قبلی در خصوص بهبود وضعیت پاسخگویی سیستم پشتیبانی این شرکت، مشخص شد سامانه های شارژینگ و فنی شرکت مخابرات ایران درانتها هر ماه و همین طور ابتدای ماه بعدی با مشکل مواجه می شود.
وی با اشاره به بروز مشکل اختلال در سامانه های شرکت مخابرات اظهار داشت: مشکلات سامانه های مخابرات موجب بالا رفتن حجم تماس ها در مراکز تماس ۲۰۲۰ شده و نارضایتی مصرف کنندگان را به دنبال داشته است. بررسی ها نشان داده است حتی کاربران و تماس گیرندگان با مرکز پشتیبانی ۲۰۲۰ این شرکت تا ۲۰ دقیقه پشت خط منتظر می مانند و هنگامی که در صف انتظار هستند، تماسهای آنها بدون دلیل قطع می شود.
حقی درباره اقدام رگولاتوری در مواجهه با چنین مشکلی اشاره کرد: به دنبال بروز این مشکلات، به شرکت مخابرات ایران اخطار لازم داده شده و این شرکت موظف شده است در سریع ترین زمان برای رفع اختلال اقدام نماید. در غیر این صورت برمبنای پروانه صادره با شرکت مخابرات برخورد خواهد شد.

منبع: