راهکارهای ایرانسل برای رفع مشکلات برخی مشترکان اینترنت ثابت در بعضی نقاط تهران

به گزارش خط رند ۹۱۲ پیرو بروز برخی مشکلات در عرضه خدمات اینترنت ثابت (TD-LTE) با منشأ خارج از شبکه ایرانسل در بعضی نقاط تهران که منجر به تجربه ناخوشایند برای برخی از مشترکان این خدمات در تهران شده است، ایرانسل راهکارهایی را ارائه نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل، با عنایت به این که برخی مشترکان اینترنت ثابت (TD-LTE) ایرانسل در بعضی نقاط شهر تهران، اخیراً به علت ارسال سیگنال های مزاحم بر روی سامانه GPS و تداخل ناشی از آن، با اختلال هایی جهت استفاده از خدمات اینترنت ثابت روبه رو بوده اند که تیم فنی ایرانسل با عرضه راهکارهایی در بخشی از این مناطق، تا حدود زیادی اثرات تداخل بوجود آمده را کم کرده است.
ایرانسل ضمن تاکید مجدد بر وجود منشأ این اختلال در خارج از شبکه خود و عذرخواهی از مشترکان فوق، همزمان با بررسی و انجام پیگیری های لازم برای مرتفع ساختن مشکل ناخواسته به وجود آمده در خارج از شبکه، راهکارهایی برای جبران این تجربه ناخوشایند، به این دسته از کاربران، عرضه کرده است.
این راهکارها با عنایت به تقاضای مشترکان و بنا به جمع بندی درخواست های عرضه شده، با عنایت به بررسی جداگانه‌ی حساب های کاربری و میزان مصرف هر یک از مشترکان توسط کارشناسان ایرانسل، متفاوت می باشد.
همچون راهکارهای عرضه شده می توان به تمدید تاریخ انقضای بسته های فعال مشترکان اینترنت ثابت، جابه جایی بسته اینترنت ثابت (TD-LTE) با بسته اینترنت همراه (۳G و ۴G)، بازپرداخت هزینه دریافت خدمات و راهکارهای دیگر اشاره نمود. پیگیری و تماسهای لازم در این خصوص، توسط کارشناسان ایرانسل با مشترکان انجام خواهد گرفت.
رفع اختلال های مقطعی به وجود آمده در بعضی نقاط شهر تهران که منجر به تجربه ناخوشایند برخی از مشترکان شده و ایرانسل را هم متضرر کرده است، در مراجع ذی صلاح در حال پیگیری است.
دراین خصوص، قبل از این، در تیرماه سال جاری، مهندس محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جمع خبرنگاران عنوان کرده بود: «موضوع قطع شدن جی پی اس در بعضی از نقاط تهران پیگیری شده و مبحث به مراجع قضایی ارجاع داده شده و درخواست شده که این اختلال باید رفع گردد.»
آذری جهرمی همینطور تاکید کرده است: «این مبحث در شورایعالی امنیت ملی هم پیگیری شده و شورایعالی امنیت ملی هم ابلاغ کرده که این اتفاق نباید بیفتد. ما برپایه چارچوبی که وظیفه داشتیم، پیگیری کردیم. چونکه ارسال این سیگنال ها با اجازه و مجوز وزارت ارتباطات نیست و قانون اجبار کرده که هرگونه ارسال سیگنال باید با اجازه این وزارتخانه باشد.»
حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) هم قبل از این اظهار داشته بود: «با بررسی های به عمل آمده توسط سازمان تنظیم مقررات، منبع اختلال شناسایی و به مراجع مربوطه هم گزارش شده، اما متأسفانه تابحال اقدامی در جهت توقف این اختلالات صورت نگرفته است.»
ایرانسل تاکید می کند الان امکان استفاده از شبکه اینترنت ثابت (TD-LTE)، برای مشترکان این خدمات در تمامی ایران، به جز برخی نقاط شهر تهران، بدون هیچ گونه اختلالی امکان پذیر است؛ اما در بعضی نقاط شهر تهران، به علت ارسال سیگنال های مزاحم بر روی سامانه GPS و تداخل ناشی از آن، مشترکان اینترنت ثابت اختلال هایی را تجربه کرده اند که این اختلال ها خارج از کنترل شبکه ایرانسل است.
بزرگترین اپراتور دیتای ایران، بعنوان اپراتور پیشرو در کسب رضایت مشتری، علیرغم پیگیری مشکلات پیش آمده با منشأ خارج از این اپراتور، از نهادهای ذی صلاح، راهکارهایی را عرضه کرده است تا مشترکان تجربه ناخوشایندی در استفاده از خدمات این اپراتور نداشته باشند.
انتهای رپرتاژ آگهی