رشد سی و هشت درصدی بازار فروش ساعت های هوشمند

به گزارش خط رند ۹۱۲ کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز اخیرا با انتشار گزارشی جدید اعلام نموده اند که در دومین فصل از سال جاری میلادی ۷.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در آمریکای شمالی فروخته و عرضه شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، ساعت های هوشمند که در سال های اخیر به شدت مورد محبوبیت و استقبال کاربران و علاقمندان به حوزه فناوری واقع شده اند، یکی از جدیدترین محصولاتی هستند که در بازار برخی از کشورها همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، کشورهای اروپایی و شرق آسیایی فروش موفقیت آمیزتر و بهتری را برای خود به ثبت رسانده است.
آمریکای شمالی یکی از بزرگترین بازارهای فروش ساعت های هوشمند و گجت های پوشیدنی در جهان به حساب می آید.
حالا تازه ترین آمارهای انتشار یافته در وب سایت gsmarena نشان داده است که فروش ساعت و گجت های هوشمند پوشیدنی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۸ درصد رشد و افزایش روبرو شده است. این آمارها همینطور گویای درآمد دو میلیارد دلاری شرکت های تولیدکننده مربوطه از فروش گجت های پوشیدنی و ساعت های هوشمند است که اپل با فروش ۲.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند اپل واچ در این بازه زمانی در صدر لیست رده بندی برندهای تولیدکننده ساعت هوشمند قرار گرفته است.
پس از اپل، شرکت فیت بیت با ۱.۹ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در رتبه دوم و سامسونگ با ۰.۸ میلیون دستگاه در رتبه سوم این جدول قرار گرفته اند. رتبه های چهارم و پنجم هم به ترتیب به برندهای گارمین و فسیل تعلق گرفته است که در دومین فصل ۲۰۱۹ میلادی، ۰.۵ میلیون و ۰.۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند روانه بازار آمریکای شمالی کرده اند. این در حالیست که میزان فروش و عرضه شرکت های مختلف در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۲، ۱.۶، ۰.۴، ۰.۵ و ۰.۲ میلیون دستگاه ساعت هوشمند بوده است.
سایر برندها هم در مجموع ۱.۳ میلیون دستگاه ساعت هوشمند به بازار کشورهای ایالات متحده آمریکا و کانادا عرضه نموده اند.

بر مبنای داده های جدول ذکر شده در بالا، سهم شرکت های اپل، فیت بیت، سامسونگ، گارمین و فسیل به ترتیب ۳۷.۹ درصد، ۲۴.۱ درصد، ۱۰.۶ درصد، ۷ درصد و ۴.۱ درصد گزارش و اعلام شده است.