سرقت اطلاعات کاربران بوسیله مودم های اینترنت وای فای!

خط رند ۹۱۲: اخیرا کارشناسان و پژوهشگران امنیتی لطمه پذیری های جدیدی در مودم و روترهای اینترنتی برندهای D-Link و Comba کشف کرده اند که به هکرها اجازه نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران را می داده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، با عنایت به افزایش بیش از پیش امنیت سایبری و محافظت از حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی، خیلی از کارشناسان و پژوهشگران امنیتی در تلاشند که با کشف و رسانه ای کردن حفره های امنیتی و لطمه پذیری های خطرناک، به شرکت های توسعه دهنده آنها برای برطرف نمودن این ضعف های امنیتی و ارائه به روزرسانی های جدید آگهی داده و هم زمان از سرقت اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران توسط هکرها و مجرمان سایبری جلوگیری نمایند.
حالا در تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت تک رادار، پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری اخیرا دریافته و اعلام نموده اند که در مودم و روترهای اینترنت وای فای برندهای D-Link و Comba لطمه پذیری و ضعف های امنیتی جدی و خطرناکی وجود داشته که برای مدت ها به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به اطلاعات کاربران همچون نام کاربری و پسورد های مورد استفاده آنها بر روی مودم را فراهم می کرده است.
سایمون کنین، موسس و مدیرعامل شرکت امنیتی Trustwave، در این گزارش از کشف پنج لطمه پذیری در مودم های اینترنت وای فای آگاهی داده است که از این تعداد، دو حفره امنیتی به مودم های برند D-Link و سه حفره امنیتی دیگر نیز به مودم های ساخت شرکت Comba telecom مربوط می شود.
ایشان سپس اظهارات خود افزوده است که این لطمه پذیری ها قابلیت آلوده سازی تمام کاربران و دستگاههای متصل به مودم هی مذکور را داشته است و به احتمال زیاد به مدت زیادی مورد استفاده خیل عظیمی از هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته بوده است.

منبع: