با ابلاغ وزارت ارتباطات صورت می گیرد اعطای پروانه اپراتور ماهواره های مخابراتی به شرکت های خصوصی

به گزارش خط رند ۹۱۲ مدیرکل طرح و توسعه شبکه های ماهواره ای سازمان فضایی با اشاره به اینکه در هفته های آینده با ابلاغ وزارت ارتباطات شرکت های علاقه مند، پروانه اپراتور ماهواره ها را دریافت خواهند کرد، اظهار داشت: در سمینار ماهواره های مخابراتی که امروز در حال برگزاری است، جنبه های مختلف این ماهواره ها و خدمات آنها تبیین خواهد شد.
احسان حامد رحمت در حاشیه سمینار “ماهواره های مخابراتی و نقش توسعه ای و اقتصادی آن “ در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه امروز سازمان فضایی ایران میزبان فعالان حوزه فضایی در سمینار ماهواره های مخابراتی و نقش توسعه ای و اقتصادی آن است، اضافه کرد: در این سمینار تلاش شده تا با معرفی این حوزه شرکت های بزرگ علاقه مند به فعالیت در حوزه فضایی را به سرمایه گذاری در این عرصه ترغیب نماییم.
وی مدعوین این سمینار را از شرکت های سازنده بومی ماهواره ها، مراکز پژوهشی در حوزه فضایی، پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات و عرضه دهندگان خدمات و کاربران ماهواره های مخابراتی دانست و افزود: علاوه بر آن از شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی مانند مپنا و مگفا (مرکز گسترش فناوری اطلاعات) دعوت شد.
حامد رحمت تصریح کرد: این شرکت ها مقرر است در حوزه ماهواره های مخابراتی فعال شوند. تابحال اپراتور ماهواره های مخابراتی در کشور نداشتیم.
مدیر کل طرح و توسعه شبکه های ماهواره ای سازمان فضایی افزود: مقرر است در هفته های آینده با ابلاغ وزارت ارتباطات، این شرکت ها پروانه های اپراتوری ماهواره های مخابراتی را دریافت نمایند و بدین سان نخستین اپراتور ماهواره های مخابراتی در کشور شکل خواهد گرفت.
وی اظهار نمود: در این سمینار علاوه بر تشریح کاربردهای منطقه ای و بومی ماهواره های مخابراتی، فناوری های جدید مانند منظومه ماهواره های مخابراتی را که در مدار پایین تر نسبت به زمین قرار دارند هم تبیین نماییم.