رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی مطرح کرد؛ راه اندازی دفاتر صندوق پژوهش و فناوری برای تسهیل پشتیبانی از شرکتها

به گزارش خط رند ۹۱۲ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در صدد هستیم که چالش های صندوق های پژوهش و فناوری را با نمایندگانی از حوزه های مختلف برطرف نماییم تا فرآیند پشتیبانی از شرکتها به تعویق نیافتد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، علی وحدت امروز در افتتاح دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان اشاره کرد: جلسات کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری همواره برگزار می گردد که در آن قوانین مربوط به حمایت و دستورالعمل هایی مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه اصلاح اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری در دستور کار این کارگروه قرار گفته است، اظهار داشت: همواره این اساسنامه در امتداد ارتقای صندوق های پژوهش و فناوری است؛ همین طور رفع چالش های سر راه صندوق های پژوهش و فناوری در این کارگروه بررسی و مورد تاکید اعضای آن قرار می گیرد.
وحدت با اشاره به اینکه مشکلاتی از طرف روسای صندوق پژوهش و فناوری اعلام می شود، اظهار داشت: عدم استقبال بخش خصوصی، مشکلاتی در سیستم ارائه وام های بانکی، اعتبارسنجی، اعطای مجوز، نظارت و ارزیابی و… همواره وجود دارد که این کارگروه صندوق پژوهش و فناوری در امتداد رفع آن هستند.
به گفته وی، هم اکنون تعدادی صندوق پژوهش و فناوری در سراسر کشور فعالیت دارد و در این راستا از شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه، استارت آپ ها حمایت می کنند.
وحدت در خطاب به مدیران صندوق های پژوهش و فناوری اظهار داشت: شما صندوق های غیردولتی، چابک و فعال هستید بدین جهت باید در امتداد پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان استقلال داشته باشید.
وی اضافه کرد: صندوق های پژوهش و فناوری در حوزه های جغرافیایی سراسر کشور همواره در حال ارائه خدمات هستند و می بایست چالش های آنان رفع شوند؛ صندوق های پژوهش و فناوری می توانند با نمایندگانی از ارگانهای مختلف مانند وزارت بهداشت، وزارت علوم، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی در امتداد رفع مشکلاتشان مذاکره کنند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، در این مراسم دفاتر صندوق های پژوهش و فناوری در طبقه چهارم مجتمع شکوفایی شرکتهای دانش بنیان و از سایت کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی شد.

منبع: