آغاز پذیره نویسی هفتمین صندوق سرمایه گذاری جسورانه در فرابورس

به گزارش خط رند ۹۱۲ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پذیره نویسی هفتمین صندوق جسورانه بورسی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی از ششم مهرماه شروع می شود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، پذیره نویسی هفتمین صندوق جسورانه بورسی با نام صندوق سرمایه گذاری جسورانه پارتیان با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال از ششم مهرماه شروع می شود و تا پانزدهم مهرماه جاری ادامه خواهد داشت. حوزه فعالیت این صندوق، «فناوری اطلاعات و ارتباطات مالی (فین تک)» و «زیست فناوری» خواهد بود.
دوره فعالیت این صندوق ۷ سال است و از راه کارگزاری های عضو فرابورس ایران امکان مشارکت در پذیره نویسی فراهم است. در این دوره از پذیره نویسی، موسسان ۳۴ درصد سرمایه را تعهد می کنند و مابقی از راه پذیره نویسی تامین خواهد شد.
صندوق های جسورانه بورسی بعنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسؤول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.
این صندوق ها در واقع صندوق های سرمایه گذاری هستند که پول سرمایه گذارانی که به دنبال داشتن سهام در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند و پتانسیل رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند. این نوع از سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.