بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیک، دور لیبرا را خط کشید!

به گزارش خط رند ۹۱۲ درگاه پرداخت الکترونیک PayPal اولین شرکت فعال در حوزه مالی بود که اعلام نمود از رمزارز دیجیتال لیبرای فیسبوک پشتیبانی نخواهد کرد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، پس از آنکه بانکهای حاضر در شورای مشاوره فدرال (FAC) پروژه رمزارز دیجیتال توسعه داده شده توسط فیسبوک را بعنوان یک تهدید برشمردند و عنوان کردند که لیبرا توانایی و پتانسیل ایجاد سیستم بانکداری سایه را دارد که منجر به کاهش بالقوه در حساب های سپرده و همینطور کاهش حجم پرداخت های بانکی خواهد شد، شرکت PayPal بعنوان یکی از بزرگترین درگاههای پرداخت الکترونیک در جهان، اعلام نمود که از این رمزارز پشتیبانی نخواهد کرد و این بدان معناست که کاربران و مشترکان قادر نخواهند بود از لیبرا برای پرداخت های الکترونیک خود استفاده کنند.
طبق گزارش گاردین، PayPal اخیرا تصمیم گرفته است که درحال حاضر از پشتیبانی لیبرا صرف نظر کند و بدین ترتیب از شرکت در انجمن پشتیبانی از آن هم بیرون برود.
این در حالیست که در ادامه بیانیه این شرکت ذکر شده است: ما با این وجود، از انگیزه های فیسبوک برای عرضه لیبرا استقبال خواهیم کرد و بسیار مشتاقانه در انتظار موفقیت آن در آینده خواهیم نشست.
بعضی از کارشناسان و تحلیل گران اعتقاد دارند که با اقدام و تصمیم اخیر شرکت PayPal برای خروج و عدم پشتیبانی از لیبرا، برخی دیگر از شرکت های بزرگ تکنولوژی و فعال در حوزه های مالی نظیر اوبر، اسپاتیفای، ویزاکارت و مسترکارت هم تصمیم خواهند گرفت که همین کار را کنند و بدین ترتیب این احتمال وجود خواهد داشت که بزودی آنها هم اعلام کنند که لیبرا را به شکلی تحریم خواهند کرد و امکان مبادلات مالی از راه این رمزارز را به کاربران و مشترکان خود نخواهند داد.