کفی هوشمند از پای افراد دیابتی محافظت می کند

خط رند ۹۱۲: اخیرا یک کفی هوشمند برای افراد دیابتی ابداع شده که با کمک سنسورهای مختلف از ایجاد زخم در پای این افراد جلوگیری می کند. این کفی با کمک یک اپلیکیشن به فرد و نزدیکان او اطلاع رسانی می کند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از نیواطلس، افراد مبتلا به دیابت بیشتر اوقات متوجه لطمه به پای خود نمی شوند. بنا بر این همیشه در معرض خطر زخم های پوستی در پاهایشان قرار دارند. این زخم ها به سختی درمان می شوند و در بعضی موارد حتی امکان دارد به قطع پای فرد بیانجامند. در همین راستا پژوهشگران یک کفی جدید برای کفش ابداع نموده اند که اجازه نمی دهد پای افراد زخم شود. «لین له» هنگام تحقیقات در انستیتواستیونز واقع در نیوجرسی این کفی را ابداع کرد. او حالا مدیر ارشد شرکت Bonbouton است که این محصول را بطور تجاری به بازار عرضه نموده است.
کفی مذکور که به بلوتوث مجهز است، داخل کفش قرار می گیرد و دارای شبکه ای از سنسورهای گرافنی است که تغییرات در فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف پا رصد می کند. اگر اطلاعات حسگرها نشان دهنده تورم باشد، کفی بطور خودکار یک پیام آگهی به اپلیکیشن اندروید یا iOS موبایل کاربر ارسال می کند. بدین سبب او متوجه می شود احتمال دارد پای او زخم شود. این اپلیکیشن همین طور سفارش می کند چه اقداماتی انجام دهد. علاوه بر آن اپ مخصوص به افراد دیگر مانند اعضای خانواده یا پزشکان نیز اطلاع رسانی می کند. این کفی دارای باتری هایی است که هر ۴ ماه یکبار باید تعویض شوند.

منبع: