پورشه و بوئینگ تاکسی هوایی می سازند

خط رند ۹۱۲: شرکت خودروسازی پورشه می خواهد با همکاری بوئینگ تاکسی های هوایی منحصر به فردی تولید نماید که حمل و نقل هوایی را تسهیل خواهند کرد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دیجیتال ترندز، برآوردها حاکیست که تا سال ۲۰۳۹ ارزش بازار حمل و نقل هوایی کوتاه برد به ۱.۵ تریلیون دلار افزایش می یابد و از همین رو فعالیت شرکت های خودروساز و هوافضا در این زمینه شدت گرفته است.
دو شرکت الان در حال تبیین طرح های اولیه خود در این زمینه هستند تا تاکسی های هوایی مستحکم، سبک و دارای مقاومت کافی در مقابل شرایط نامساعد جوی را تولید کنند.
گفته می شود تاکسی هوایی طراحی شده توسط این دو شرکت به صورت عمودی نشست و برخاست خواهد نمود و به صورت کامل برقی خواهد بود. هنوز معلوم نیست چه زمانی نمونه اولیه این تاکسی هوایی آماده رونمایی خواهد بود، اما سخنگوی پورشه ابراز امیدواری کرده نخستین آزمایش این تاکسی هوایی در سال ۲۰۲۰ صورت بگیرد.
برآوردهای پورشه نشان داده است بازار تاکسی های هوایی از سال ۲۰۲۵ به بعد به شکل جدی شکل می گیرد. همچون دیگر شرکت هایی که در کوشش برای تولید تاکسی هوایی هستند می توان به آئودی و ایرباس، هیوندایی، استون مارتین و رولزرویس اشاره نمود.