۵ میلیون دقیقه مکالمه در پیک ارتباطات بین ایران و عراق

به گزارش خط رند ۹۱۲ مشاور وزیر ارتباطات در امور تأمین و بهبود ارتباطات مناسبت های مذهبی، ملی و منطقه ای اظهار داشت: در پیک ترافیک مکالمات بین ایران و عراق، به رقم پنج میلیون دقیقه مکالمه در شبانه روز در حجم مکالمات وارده و صادره رسیدیم.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اسماعیل رادکانی از تعامل خوب اپراتورها و شرکت زیرساخت برای اشتراک گذاری اطلاعات پایشی شبکه ارتباطی به منظور افزایش کیفیت ارتباطات در روزهای اربعین امسال اطلاع داد.
وی درباره ترافیک دیتای مبادله شده در روزهای اربعین، اظهار داشت: ترافیک دیتای مبادله شده در روزهای اربعین امسال به نسبت سال قبل رشد ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری داشته است.
مشاور وزیر ارتباطات درباره مشترکین رومر (دارندگان سیمکارت ایرانی در عراق) هم اضافه کرد: میزان پیامک های ارسالی از ایران به زائرین ایرانی داخل عراق هم رشدی ۱۵۰ درصدی (۱.۵) برابری را نشان داده است. تعداد مشترکین رومر دیتا هم نسبت به اربعین سال قبل به میزان ۱۴۰ درصدی(۱.۴) برابری افزایش داشته است.
رادکانی با بیان این که در تمام اپراتورها این درصدها با کمی نوسان در همین حدود بوده است، اضافه کرد: در پیک ترافیک مکالمات هم به رقم پنج میلیون دقیقه مکالمه در شبانه روز در حجم مکالمات وارده و صادره رسیدیم.
وی با تاکید به این که وضعیت شبکه ارتباطی از پایداری خوبی برخوردار است، اظهار داشت: اربعین امسال پیک ترافیک از سال های گذشته زودتر صورت گرفت و شبکه ارتباطی حدودا از پیک ترافیک خود در این ایام عبور کرده است.
رادکانی با بیان این که، کیفیت ارتباطات به صورت ۲۴ ساعته از سوی اپراتورها و شرکت زیرساخت پایش می شود، اضافه کرد: با تعامل خوبی که بین اپراتورها و شرکت زیرساخت ایجاد شده، تمام اپراتورها و شرکت زیرساخت اطلاعات پایشی خویش را به اشتراک می گذارند تا بتوانند کیفیت ارتباطات را در حد مطلوبی نگه دارند.