برای استفاده مدیران؛ آینه هوشمند ایرانی ساخته شد

خط رند ۹۱۲: پژوهشگران کشور موفق به طراحی و ساخت آینه های هوشمندی شدند که قابلیت کاربرد در اتاق مدیران و ساختمان های مسکونی را دارد.

علیرضا معرف یکی از اعضای تیم طراحی کننده آینه های هوشمند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: توانستیم آینه های هوشمندی را طراحی نماییم که بعنوان منشی در دفتر مدیر عاملان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه این آینه می تواند برنامه روزانه را نشان دهد، اظهار داشت: این برنامه ها از قبل به این آینه داده می شود و در تاریخ مشخص برنامه ها را به مدیر و یا هر فرد دلخواه تعیین شده ارائه می کند.
وی اشاره کرد: برنامه ها زمانی روی آینه ظاهر می شود که صاحب آینه را بشناسد و اطلاعات و برنامه ها پس از قرارگرفتن جلوی آینه به معرض نمایش گذاشته می شود.
معرف درباب خاصیت های دیگر این آینه هوشمند اظهار داشت: ساعت، تاریخ، آب و هوا و… می تواند همچون پارامترهایی باشد که به محض قرار گرفتن جلوی آینه به نمایش در آید.
این محقق با اشاره به دیگر کاربردهای آینه هوشمند اظهار داشت: از آینه می توان در لابی منازل بعنوان قرار دادن اطلاعات ساختمان به اعضای ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد تا علاوه بر آینه بودن خاصیت دیگری نیز داشته باشد. همین طور از آن می توان بعنوان صفحه وایت برد نیز بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه این آینه هوشمند می تواند خبرهای روز را نیز نشان دهد، اظهار داشت: تابحال نمونه خارجی این آینه ساخته نشده برای اینکه تنها نمونه ای که در این سبک دیده شده آینه هایی برای پرو لباس بوده است.
معرف با اشاره به اینکه این آینه نمونه داخلی نیز ندارد، عنوان کرد: در صدد هستیم که سیستم صوتی را به این آینه اضافه نماییم که برنامه ها را برای فرد مورد نظر بخواند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از مهر، این طرح توسط علیرضا صادقی تبار در مرکز رشد دانشگاه علمی کاربردی طراحی شده است.

منبع: