گوگل مپس بالاخره به ویز رسید

خط رند ۹۱۲: بنابر گزارش ها بتازگی ˮنقشه گوگلˮ یا ˮگوگل مپسˮ (Google Maps) قابلیت های جدیدی پیدا کرده است که تمامی آنها قبل تر در برنامه ای موسوم به ˮوِیزˮ (Waze) بوده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، گوگل بعد از روی کار آمدن برنامه ویز بطور مداوم در حال کوشش برای ارتقای برنامه گوگل مپس بوده است و در آخرین نسخه این برنامه نیز خاصیت هایی افزوده شده که همگی پیش تر در برنامه ویز بوده است.
در آخرین تغییراتی که توسعه دهندگان این برنامه اعمال کرده بودند پیش بینی شلوغی احتمالی اتوبوس و مترو برای کاربران بود که در آن افراد میتوانستند بوسیله “گوگل مپس” شلوغ بودن احتمالی اتوبوس یا قطار مترویی که کاربر قصد سوار شدن در آنرا دارد، پیش بینی کنند.
اما حالا بنابر گزارش ها کاربران دارنده گوشیهای آیفون و برنامه گوگل مپس می توانند مکان پلیس را با استفاده از رادار به دیگر کاربران این برنامه گزارش دهند.
میلیون ها کاربر آیفون روزانه بجای استفاده از برنامه “اپل مپس” از برنامه گوگل مپس استفاده می نمایند. روز گذشته شرکت گوگل اعلام نمود در آخرین به روزرسانی این برنامه کاربران دارنده گوشیهای دارای سیستم عامل آی. او. اس می توانند حوادث جاده ای مانند تصادفات اتومبیل ها، دوربین های کنترل سرعت و سایر موارد را به دیگر کاربران این برنامه که دارای گوشیهای آیفون هستند، گزارش دهند.
کاربران دارنده گوشیهای اندروید از اوایل سال جاری این امکان برایشان برقرار شد تا بتوانند وجود “دوربین محدودیت سرعت”(speed limits) و “دوربین های ثبت تخلف”(traffic camera notifications) را با دیگر کاربران به اشتراک گذارند اما این اولین باری است که کاربران دارنده گوشیهای آیفون نیز می توانند به جمع آوری اطلاعات برای کاهش ترافیک در گوگل مپس کمک کنند و این در حالیست که برنامه ویز که برای خود گوگل نیز هست، سالها است که این خاصیت ها را دارد. البته کاربران دارنده ی گوشیهای آیفون برای دسترسی به قابلیت های این برنامه می بایست این برنامه را به روز رسانی کنند و نسخه جدید آن(نسخه ۵.۲۹ ) را دریافت نمایند.

منبع: