برای حضور در مسابقات کمیکار ؛ تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر به آلمان می رود

خط رند ۹۱۲: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعنوان تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار در کشور آلمان حضور خواهد یافت.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مصطفی کشاورز مروجی استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: تیم این دانشگاه تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران و آسیا در رقابت های جهانی کمیکار است.
وی اضافه کرد: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعد از ۳ مرحله آزمون نظریه و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت ها را ستاندن کرده و ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۹۸ با تیم هایی از اروپا رقابت می کند.
کشاورز عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می گردد که دانشجویان باید ماشینی در ابعاد کوچک طراحی نمایند که توسط واکنش های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می شود.
وی اضافه کرد: این ماشین باید مسافتی معین (۱۰ تا ۳۰ متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین ۰ تا ۳۰ درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات تعیین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه بوسیله قرعه کشی، تعیین خواهد شد را طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل ازراه دور و صرفا با استفاده از واکنش های شیمیایی متوقف شود.
مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد: کمیکار مسابقه دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول نظریه مهندسی راهکاری جهت استفاده از سوخت های زیست سازگار بعنوان جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می شود.
کشاورز گفت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته مهندسی شیمی و همین طور شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر انجام می شود.
وی اظهار داشت: مسابقات کمیکار با هدف شکوفایی خلاقیت ها و توانمندی های علمی دانشجویان مهندسی شیمی طراحی شده و زمینه ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک که نیروی محرکه آن به وسیله یک واکنش شیمیایی تأمین شود، را فراهم آورده است.

منبع: