بیشتر كاربران از كیفیت اینترنت شكایت دارند

به گزارش خط رند ۹۱۲ سرعت های عرضه شده توسط شركت های اینترنتی همواره معترضانی دارد و نتایج سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات ۱۹۵ نشان می دهد، بیشترین شكایات كاربران از خدمات اینترنت اپراتورها در حوزه كیفیت سرویس است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، سرعت و كیفیت اینترنت از مواردی است كه همواره برای كاربران دغدغه است؛ هم اكنون سامانه جامع رسیدگی و پاسخگویی به شكایات شبكه های ارتباطی و فناوری اطلاعات در پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته تا كاربران با رفتن به این سامانه اعتراضات خود نسبت به خدمات اپراتورها را با ذكر مكان جغرافیایی اعلام نموده و منتظر پیگیری مبحث از سوی رگولاتوری باشند.
از طرفی اداره كل حفاظت از حقوق مصرف كنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شكایات مشتركان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) تا آخر مهر ماه سال جاری را منتشر نموده است.
شكایات ثبت شده در سامانه سپاس از آن حكایت می كند كه بیشتر این شكایات، در حوزه خدمات اینترنتی هستند، همان گونه كه چندی قبل هم سید محمد امامی – مدیركل حفاظت از حقوق مصرف كننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – اعلام كرده بود كه بیشترین شكایت مشتركین مربوط به حوزه اینترنت است.
مهم ترین نتایج حاصل از تحلیل داده های استخراج شده از آن حكایت می كند كه تعداد كل شكایت های ثبت شده از شركت مخابرات ایران در بازه مهر ماه نسبت به شهریور ماه سال جاری ۹.۳ درصد كاهش داشته است. بیشترین شكایت مشتركین در حوزه اینترنت از شركت مخابرات ایران به پشتیبانی و عرضه خدمات اختصاص دارد.

همینطور در اپراتور همراه اول، تعداد كل شكایت های ثبت شده در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۵.۷ درصد افزایش داشته است. بیشترین شكایت مشتركان در حوزه اینترنت از شركت همراه اول در حوزه اینترنت در بازه شهریور و مهر ماه به كیفیت سرویس اختصاص دارد.

در اپراتور ایرانسل، شكایات ثبت شده بدین صورت است كه تعداد كل شكایت های ثبت شده از در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری ۱۲.۶ درصد افزایش داشته است. بیشترین شكایت های ثبت شده مشتركان در حوزه اینترنت از این شركت هم به كیفیت سرویس اختصاص دارد.

همینطور در اپراتور رایتل، تعداد كل شكایت های ثبت شده در بازه مهر ماه نسبت به شهریورماه سال جاری، ۳۶.۶ درصد كاهش داشته است و بیشترین شكایت های مشتركان در حوزه اینترنت از شركت رایتل به كیفیت سرویس اختصاص دارد.