همکاری ایران با ونزوئلا در زمینه علم و فناوری

خط رند ۹۱۲: ایران و ونزوئلا در زمینه علم و فناوری به واسطه تولیدات شرکتهای دانش بنیان با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از پارک فناوری پردیس، «گابریلا خیمنس» وزیر علوم و فناوری و دبیر شورای علوم و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا از پارک فناوری پردیس بازدید نمود.
وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه پارک فناوری پردیس، اظهار داشت: ما خدا را شاکریم که این فرصت همکاری در بخش علوم و فناوری برای هر دو کشور فراهم گشته است که به ما این امکان را می دهد که استعدادهای جدیدی را در کشورهایمان به وجود آورده و بتوانیم علم و دانش و فناوری را در کشورمان به وجود آورده را توسعه دهیم؛ همین طور از علوم و فناوری در جهت حفظ و توسعه صلح و رفاه مردم استفاده نمائیم.
وی اضافه کرد: با عنایت به دستوراتی که رئیس جمهورمان داده است، ما می خواهیم در حوزهای علمی و فناوری، به شکل گسترده در فعالیت هایی که توانمندی ما را در حوزه علمی تقویت می کنند، مشارکت داشته باشیم.
خیمنس در مورد بازدید از پارک فناوری پردیس اظهار داشت: آنچه که ما امروز در اینجا مشاهده کردیم بعنوان یک مرجع بسیار جالب و مهم در حوزه علم و فناوری است. مایلم به مردم ایران به سبب ظرفیت ها و توانمندی های بالای علم، تکنولوژی و فناوری که در کشور شما مشاهده کرده ایم، تبریک بگویم. این فعالیت ها می تواند بعنوان یک مرجع در دنیا شناخته شود.
وی اضافه کرد: علم، توسعه علم و وجدان کاری در ایران قابل مشاهده می باشد. همین طور مردان و زنان بسیار کارآمدی پرورش یافته اند. پیشرفت های عالیِ فنی و تکنولوژیکی ایران که به دست آورده، موید این است که علوم و فنون همیشه باید در خدمت مردم باشند. ایجاد علم و دانش یکی از الطاف بزرگ خداوند است که به ما نشان میدهد همیشه باید در این زمینه فعالیت نماییم. مطمئن هستیم که سرزمین سیمون بولیوار در همکاری با ایران پیروز خواهد شد.
دبیر شورای علوم و فناوری ریاست جمهوری ونزوئلا در ادامه گفت: فکر می کنم تفاهم نامه ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران امضا خواهیم کرد، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه علم در کشور ما خواهد بود.
وی اضافه کرد: با عنایت به اهداف و ایده آل هایی که سیمون بولیوار داشته است و همچنین رهنمودهایی که هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا ارائه کرده است، ما از تمامی فرصت ها در جهت تبادل علم و تکنولوژی بهره برده و قدردانی می نماییم.

منبع: