انتشار لینک های مخرب با عنوان فیلترشکن

به گزارش خط رند ۹۱۲ لینک های مخربی با عنوان فیلترشکن اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که آلوده به ویروس بوده و کلیک روی آنها سبب تغییرات مخرب خودکار در گوشی کاربران خواهد شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بازار فیلترشکن ها و برنامه هایی که مدعی هستند بدون فیلترشکن می توانند به پیام رسان مسدودشده تلگرام متصل شوند، این روزها همچنان داغ است و خیلی از هکرها با قرار دادن برنامه های مخرب در این فایل ها، مبادرت به نصب بدافزارها روی سیستم کاربران می کنند.
بارها به کاربران اخطار داده شده به راحتی به فایل هایی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها وجود دارد، اعتماد نکرده و به دانلود و نصب این برنامه ها اقدام نکنند، چونکه هکرها و مهاجمان از این روش بهره برده و به سرقت اطلاعات کاربران از راه نصب برنامه های مخرب و بدافزارها اقدام می کنند. با این حال، گاهی تنها زمانی که کاربر مورد هجوم قرار گرفته و اطلاعتش به سرقت رفته و یا از بین رفته باشد، متوجه صدمه های وارده ی ناشی از اعتماد کور به این برنامه ها می شود.
این نرم افزارها و اپلیکیشن ها غالبا بدافزارهای مخرب و جاسوسی هستند که با دانلود و نصب آنها، سرقت از اطلاعات ذخیره شده روی گوشی همراه و یا سیستم ها صورت می گیرد و اطلاعاتی همچون عکس و یا اطلاعات بانکی ذخیره شده در حافظه گوشیها به راحتی از جانب مجرمان سایبری به سرقت می رود و حتی کاربر به راحتی متوجه این سرقت ها نمی گردد.
اخیرا لینک های مخرب تحت عنوان فیلترشکن در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که این لینک ها آلوده به ویروس بوده و کلیک روی آنها سبب تغییراتی به صورت خودکار در گوشی کاربران می شود. بنابراین پلیس فتا هم اخطار می دهد: اخیرا لینک هایی با عنوان فیلترشکن (vpn)، این برنامه را نصب کن خیلی خوبه، و آدرس هایی همچون (bit.ly/347vpgm) و (bit.ly/2wnyfl6) به صورت پیامک انتشار یافته که آلوده به ویروس هستند و درصورت نصب این برنامه ها امکان دارد کاربر با مشکلاتی همچون تخلیه شارژ، ارسال پیامک های انبوه، پیام های تهدیدآمیز و از دسترس خارج شدن گوشی مواجه شود.
پیامک های ارسالی حاوی لینک مخرب است و درصورت نصب، به صورت خودکار و بدون اطلاع کاربر تغییراتی در دستگاه وی ایجاد می شود؛ این لینک ها به منظور گسترش، پیغام را برای افرادی که در لیست مخاطبین کاربر قرار دارد ارسال می کند و همه آنها به ویروس آلوده می شوند. بنابراین لازم است کاربران به این گونه پیامک ها اعتنا نکرده و همیشه از آنتی ویروس به روز برای گوشیهای خود استفاده کنند.
از طرفی همواره باید به نکات سایبری توجه داشت. همان گونه که نوید نیک پی -کارشناس امنیتی ارتباطات و فناوری اطلاعات- به ایسنا گفته بود: کاربران نباید به هر قیمتی به نصب فیلترشکن اقدام کنند؛ چونکه اصولا کسانی که فیلترشکن را به صورت مجانی عرضه می کنند، حتما اهداف و قصدی از این کار دارند و این طور نیست که با طراحی این برنامه ها بخواهند کمکی به ما کنند.