با تلاش متخصصان ایرانی؛ نیاز کشور به هودهای شیمی درمانی تأمین شد

خط رند ۹۱۲: هود شیمی درمانی همچون تجهیزاتی است که در پروسه درمان بیماران مبتلا به سرطان، کاربرد دارد و برای حفظ سلامت پرسنل درمانی به کار می رود. این هود توسط پژوهشگران یک شرکت ایرانی ساخته شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توحید پورفلاح یکی از مدیران شرکت دانش بنیان تولید کننده هودهای شیمی درمانی اظهار داشت: مواد به کار رفته در شیمی درمانی می تواند خطرات جدی برای پرسنل درمان و اپراتور ایجاد کند، هودهای شیمی درمانی، این امکان را به وجود می آورد که ریسک مشارکت در پروسه درمان را برای پرسنل کم کند.
این فعال فناور با اشاره به مشکلات واردات اظهار داشت: هود شیمی درمانی وارد شده قریب ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و این شرکت آنرا قیمت ۲۵ میلیون تومان تولید می کند؛ با عنایت به کیفیت مشابه با محصول وارداتی، این اختلاف قیمت امتیاز بسیار مهمی در جایگزینی کالای «ایران ساخت» بجای کالای وارد شده از خارج شمرده می شود.
مدیر فروش شرکت اظهار داشت: این شرکت، قریب ۳ دهه سابقه فعالیت در تولید تجهیزات آزمایشگاهی دارد، تولید انواع دیپ فریزها، هودهای شیمی درمانی، یخچال آزمایشگاهی و برخی محصولات دیگر، همچون تولیدات این شرکت هستند.
وی در ادامه ضمن اشاره به سابقه تعامل این مجموعه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: همچون دستاوردهای ۴ دوره شرکت، در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، افزوده شدن بر تعداد مشتریان شرکت بود، در این نمایشگاه توانستیم، قراردادهای با دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، اصفهان و شهید بهشتی منعقد نماییم.
وی اضافه کرد: با عنایت به یارانه و حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت در این نمایشگاه برای خریدار هم مقرون به صرفه است. معمولا بعد از فروش تجهیزات به مشتریان، زمان زیادی طول می کشد تا بتوانیم مطالبات خودرا وصول نماییم، اما در صورت انعقاد قرارداد فروش در این نمایشگاه، اغلب چند روز بعد تصفیه انجام می شود، این مسئله با عنایت به نیاز شرکت های فناور و دانش بنیان به نقدینگی، مزیت قابل توجهی شمرده می شود.

منبع: