کری خوانی هواوی با گوگل!

خط رند ۹۱۲: مدیر شرکت هواوی اخیرا مدعی شده است که این شرکت چینی حتی بدون کمک گوگل نیز قادر خواهد بود به اولین تولیدکننده موبایل در جهان تبدیل گردد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، رن ژنگ فی، موسس و مدیر ارشد اجرایی هواوی در اظهارات جدید خود خاطرنشان کرده است که این شرکت چینی قادر خواهد بود حتی بدون سیستم عامل اندروید و سایر اپلیکیشن های توسعه داده شده توسط گوگل نیز به بزرگترین و اولین تولیدکننده گوشیهای هوشمند در جهان تبدیل گردد و از سایر رقبای بزرگ خود سبقت بگیرد.
هواوی که بدون شک بزرگترین اپراتور مخابراتی و توسعه دهنده تجهیزات اینترنتی در جهان محسوب می شود، در کشورهای مختلفی مبادرت به ارائه خدمات و توسعه تجهیزات لازم برای برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G کرده اما با عنایت به اعمال تحریم های جدید از طرف کاخ سفید و تلاش دولت آمریکا برای متقاعد کردن متحدانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون انگلستان، هلند و آلمان، با مشکلات مختلفی درباب فروش محصولات، گوشیهای هوشمند و همین طور نصب و راه اندازی تجهیزات و زیرساخت های مربوط به شبکه ۵G روبه رو شده است.
هواوی در طول یک سال قبل تحت تاثیر اتهامات کاخ سفید مقابل این شرکت برای جاسوسی از اطلاعات گوشیهای کاربران و مقامات آمریکایی و همکاری با دولت چین با موانع و مشکلات مختلفی روبرو شده و علاوه بر بازار ایالات متحده آمریکا، بازار برخی دیگر از کشورهای هم پیمان آمریکا را نیز از دست داده است.
چند ماه پیش بود که پس از انتشار لیستی از شرکت های ممنوعه برای تجارت از طرف دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در آن نام هواوی نیز به چشم می خورد، گوگل نیز بعنوان شرکت توسعه دهنده سیستم عامل اندروید با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که مجبور خواهد بود مطابق قوانین و محدودیت های جدید ایالات متحده عمل کرده و لایسنس سیستم عامل اندروید را برای هواوی لغو کند. پس از این اتفاق، اخبار و گزارش های مختلفی از طرف هواوی در خصوص توسعه یک سیستم عامل اختصاصی برای محصولات این شرکت و استقلال یافتن از گوگل منتشر گردید که خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نمودند که این پروژه هواوی که به منظور رقابت و ایستادن در مقابل انحصار اندروید و گوگل است، همچون مایکروسافت به موفقیت نخواهد رسید. اما این شرکت بارها و بارها تاکید و اعلام نموده است که بدون گوگل نیز می تواند مسیر پیشرفت و موفقیت را طی نماید و به دستاوردهای بزرگی در صنعت موبایل برسد.

منبع: