توسعه شبکه ۵G بحرین در دستان اریکسون!

به گزارش خط رند ۹۱۲ توسعه شبکه ۵G در بحرین بر عهده شرکت سوئدی اریکسون واگذار و اعلام گردید.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، کشورهای بسیاری در سراسر جهان همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و خیلی از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت های گسترده ای را انجام داده اند.
خیلی از بزرگترین شرکت های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت جهت راه اندازی اولین شبکه اتصال به نسل پنجم اینترنت همراه هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که بعد از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی عرضه می شود.
بر مبنای اخبار و گزارش های انتشار یافته از جانب وب سایت ComputerWeekly، بحرین توسعه زیرساخت های لازم و راه اندازی شبکه نسل نسل پنجم اینترنت همراه معروف به شبکه ۵G را بر عهده شرکت سوئدی اریکسون واگذار و اعلام نموده است تا در آینده ای نزدیک امکان اتصال شهروندان و کاربران این کشور واقع در منطقه خلیج فارس فراهم گردد.
فادی فارون، مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت اریکسون در این خصوص خاطرنشان کرده است: توسعه شبکه ۵G کمک بزرگی به دیجیتال سازی صنایع، ایجاد فرصت های جدید و میزبانی از تکنولوژی های نوین و مدرن جهان خواهد نمود و در کنار آن، کاربران هم از سرعت فوق العاده اینترنت بهره مند شده و لذت خواهند برد.
به قول خیلی از کارشناسان، با اینکه هواوی الان بزرگترین شرکت و اپراتور مخابراتی فعال در توسعه شبکه ۵G در جهان به حساب می آید و خیلی از کشورها جهت راه اندازی و برقراری نسل پنجم اینترنت همراه به این غول تکنولوژی چینی روی آورده و با آن قرارداد همکاری امضا کرده اند، اما به نظر می آید که بحرین تحت تأثیر حواشی بوجود آمده برای هواوی همچون افترا جاسوسی از اطلاعات کاربران و همکاری با دولت چین که برای اولین بار توسط آمریکا انتشار یافت، قرار گرفته است و همانند خیلی از کشورهای هم پیمان دولت آمریکا، نمی خواهد با این شرکت چینی وارد همکاری شود.
اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) شروع کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل آغاز شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به دنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی بوده و در این زمینه از توانایی ها و برنامه های خود در این زمینه رونمایی می کنند.