آمازون بازار اسپیکرهای هوشمند را تصاحب کرد

به گزارش خط رند ۹۱۲ آمارها حاکیست که اسپیکرهای هوشمند آمازون گوی رقابت را در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از گوگل ربوده و بخش اعظمی از بازارهای جهانی را به تصاحب کرده اند.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، اسپیکرهای هوشمند یکی از آن دسته از گجت هایی هستند که این روزها از محبوبیت و استقبال بی نظیری از جانب کاربران برخوردار شده است.
در سال های اخیر تعداد زیادی از محصولات جدید و اعجاب انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند معرفی و روانه بازارهای جهانی شدند که در این میان یکی از بزرگترین رقابت ها، عرضه اسپیکرهای هوشمند توسط دو غول تکنولوژی آمریکایی یعنی آمازون و گوگل بود. البته تنها این دو شرکت به رقابت بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند نپرداخته اند، بلکه شرکت های دیگر بسیاری همچون بایدو و علی بابا در چین هم به تولید این گجت های کاربردی و دوست داشتنی روی آورده و توانسته اند سهم قابل توجهی از بازار اسپیکرهای هوشمند را به خود اختصاص دهند.
تازه ترین اخبار و گزارش های انتشار یافته در وب سایت androidcentral نشان داده است که آمازون موفق شده است ۱۰.۴ میلیون دستگاه در بازه زمانی سه ماهه سوم ۲۰۱۹ میلادی بفروشد و این بدان معناست که سهم آن ۳۶.۶ درصد از بازارهای جهانی بوده است.
این در حالیست که بزرگترین رقیب آن با یک کاهش ۴۰ درصدی در میزان فروش اسپیکرهای هوشمند در این بازه زمانی روبرو شده است. این غول تکنولوژی در این مدت تنها ۳.۵ میلیون دستگاه فروخته و سهم آن هم ۱۲.۳ درصد از بازار بوده است.
همینطور برخی دیگر از شرکت های نوظهور در این حوزه همچون شرکت های چینی بایدو و علی بابا هم موفق شده اند رشد و افزایش قابل توجهی را در میزان فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند تجربه کنند.
کارشناسان و تحلیل گران فعال در موسسه تحقیقاتی کانالیز با بررسی های صورت گرفته از آمارهای انتشار یافته نشان داده است که فروش اسپیکرهای هوشمند در سومین فصل ۲۰۱۹، مجموعا ۴۴.۹ درصد رشد داشته و به ۲۸.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

بر مبنای جدول و اطلاعات مندرج در آن، پس از آمازون، دو شرکت چینی علی بابا و بایدو موفق شده اند به ترتیب در جایگاههای دوم و سوم این رده بندی قرار بگیرند و سهمی معادل ۱۳.۶ درصد و ۱۳.۱ درصد از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند. گوگل و شیائومی هم به ترتیب با سهم ۱۲.۳ درصد و ۱۲ درصد در رتبه چهارم و پنجم ایستاده اند. این در حالیست که گوگل در مدت مشابه سال قبل سهمی معادل ۲۹.۸ درصد داشته و بدین ترتیب کاهشی ۴۰.۱ درصدی را تجربه کرده است.
پیش تر هم خیلی از تحلیل گران برآورد و اعلام نموده بودند که تا قبل از آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۰۰ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به فروش خواهد رسید.
به صورت کلی در توصیف وظایف و معرفی اسپیکرهای هوشمند باید اظهار داشت که این گجت های هوشمند به کاربران امکان می دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی خویش را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز آگاه شوند، تایمر و زنگ اخطار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کرده و به مخاطبان موردنظر خود پیام متنی ارسال نمایند. همه این کارها بدون دخالت دست کاربر و تنها با ارسال یک پیام و دستور صوتی به اسپیکر هوشمند انجام خواهد گرفت.
از معروف ترین و محبوب ترین اسپیکرهای هوشمند می توان به آمازون اکو دات، گوگل هوم ( مینی و ماکس) و هوم پاد اپل اشاره نمود.