اولین مأموریت سال ۲۰۲۰ اسپیس ایکس چه خواهد بود؟

به گزارش خط رند ۹۱۲ بنابر گزارش ها شرکت فضایی اسپیس ایکس می خواهد هفته آینده مأموریت جدید خود موسوم بهˮ استارلینک ۲ ˮ (Starlink-۲) را انجام دهد و طی این مأموریت ۶۰ ماهواره اینترنتی دیگر به مدار زمین پرتاب خواهد نمود.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، گزارش ها از آن حکایت می کند که شرکت اسپیس ایکس ۶ ژانویه سال ۲۰۲۰ اولین مأموریت خویش را انجام خواهد داد.
اوایل سال ۲۰۱۹ این شرکت فضایی نامی ۶۰ ماهواره اینترنتی را سوار بر یک موشک “فالکون ۹” از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب کرد.
اگر هفته آینده اسپیس ایکس ۶۰ ماهواره دیگر پرتاب کند، این سومین مأموریت پرتاب ماهواره اینترنتی این شرکت خواهد بود. پرتاب سال ۲۰۱۹، دومین پرتاب برنامه استارلینک به مدار بود. این شرکت در سال ۲۰۱۸ نمونه اولیه ماهواره های خویش را به نام “Tintin A” و “Tintin B” به فضا ارسال کرد.
ماهواره های استارلینک بخشی از برنامه اسپیس ایکس برای سرویس جدید و پرسرعت اینترنت هستند. این طرح در اوایل سال ۲۰۱۵، با درخواست “ایلان ماسک” مدیرعامل این شرکت از کمیته ارتباطات فدرال در خصوص اجازه آزمایش ایده خود برای تأسیس یک پهنای باند جهانی شروع شد. وی در سال ۲۰۱۷ برنامه استارلینک را بعنوان یک سیستم پهنای باند ارزان قیمت که می تواند دسترسی به اینترنت را در سراسر جهان فراهم آورد، به ثبت رساند.
“ماسک” باید حداقل ۴۰۰ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد تا بتواند حداقل پوشش اینترنت را ایجاد کند و برای پوشش متوسط جهانی باید حداقل ۸۰۰ ماهواره به فضا بفرستد. به قول “اسپیس ایکس”، صورت فلکی متشکل از ماهواره های استارلینک می تواند در آینده به صورت قابل ملاحظه ای رشد کند و به تعداد ۱۲ هزار ماهواره برسد. “ماسک” بعد از انجام این دو مأموریت گفته بود که “اسپیس ایکس” باید ۶ مأموریت دیگر استارلینک را انجام دهد تا قادر به عرضه پوشش اینترنت مناسب برای بعضی از نقاط جهان باشد. این شرکت به ۱۲ مأموریت دیگر هم نیاز دارد تا بتواند پوشش بیشتری داشته باشد.