ویژه محصولات کشاورزی؛ صادرات کیسه های بسته بندی نانویی ایرانی به ترکیه

خط رند ۹۱۲: کیسه های بسته بندی نانویی ویژه محصولات کشاورزی که توسط یک شرکت ایرانی تولید می شود، به ترکیه صادر شد.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان قراردادی برای فروش ۱۰۰ تن کیسه بسته بندی با یک شرکت از ترکیه به امضا رسانده است.
رسول لسان خوش، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: بر طبق این قرارداد باید ۱۰۰ تن کیسه بسته بندی نانویی تحویل شرکت Aypek در ترکیه داده شود که تحویل نخستین فاز به حجم ۵ تن انجام شده و مقرر است ماهانه ۱۰ تن از این کیسه ها تحویل این شرکت شود.
به گفته دکتر لسان خوش این کیسه ها که دارای خاصیت کنترل رطوبت بوده و در آنها از فناوری آنتی بلاک استفاده شده مقرر است در اختیار کشاورزان ترکیه ای قرار بگیرد تا از این کیسه ها برای صادرات محصولات کشاورزی ترکیه به بازار روسیه و اروپا استفاده گردد.
مدیرعامل شرکت اضافه کرد: ما قراردادی با یک شرکت ایرانی داریم که در چارچوب این قرارداد، تقریباً نیمی از ظروف بسته بندی گوشت و مرغ این شرکت با استفاده از مستربچ های نانویی تامین می شود، بطوریکه هم اکنون ماهانه ۴۰ تن مستربچ به این شرکت تحویل می دهیم. علاوه براین، کیسه های بسته بندی برای صادرات خیار، کاهو، کلم بروکلی و بادمجان نیز تولید و به بازار عرضه می نماییم.
به گفته وی، از آنجایی که پلی اتیلن خاصیت چسبندگی زیادی دارد بدین جهت به کیسه هایی که با این ماده ایجاد می شود آنتی بلاک افزوده می شود که افزودن آنتی بلاک موجب کدر شدن و در بعضی مواد مانع از کنترل رطوبت نیز می شود.

منبع: