رمز دوم پیامکی اجرایی شد

خط رند ۹۱۲: رمز دوم پویای پیامکی در بعضی از درگاه های پرداخت اینترنتی اجرایی شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، بانک مرکزی در ایام اخیر اعلام نموده بود که رمز دوم پویا بوسیله پیامک از روز گذشته (سه شنبه) اجرایی می شود و بر همین مبنا بررسی ایسنا نشان میدهد که این طرح هم اکنون برای بعضی از درگاه های پرداخت عملیاتی شده است.
قبل تر بانک مرکزی اعلام نموده بود که مشتریان بانکی در زمان انجام پرداخت ها و خریدهای اینترنتی، می توانند درخواست خودرا برای دریافت پیامکی رمز پویا به بانک صادرکننده کارت خود ارسال نمایند.
برمبنای آن چه اعلام شده این طرح به صورت مرحله ای اجرا شده و در هر مرحله برخی از بانک ها و موسسات اعتباری تا اختتام دی ماه جاری به طرح اضافه می شوند.

در این طرح با اضافه شدن دکمه “درخواست رمز پویا” به درگاه های پرداخت اینترنتی و برنامک های پرداخت، این امکان فراهم شده که مشتریان، رمز دوم پویای خودرا بوسیله پیامک دریافت نمایند.
البته با توجه به این که دریافت رمز پویا بوسیله پیامک منوط به ارائه تائیدیه شماره تلفن همراه به بانک مربوطه است، مشتریان بانک ها باید برای اطلاع از نحوه ارائه این تائیدیه، از سه راه خودپرداز، اینترنت بانک یا مراجعه به شعبه اقدام نمایند.
مکانیزم عمل رمز دوم پیامکی به این صورت است که مشتریان بانکی بعد از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی روی دکمه درخواست رمز پویا کلیک می کنند و با این اقدام رمز دوم پویا از طرف بانک صادرکننده کارت آنها، به شماره خطی که از قبل توسط مشتری تایید شده، ارسال می شود.
رمزهای پویا دارای ۱۲۰ ثانیه اعتبار و یکبار مصرف هستند و در صورت یک دفعه استفاده از آنها باطل می شوند.

منبع: