شمشیر تیز ویروس کرونا بر غول های تکنولوژی کرونا هواوی را فلج می کند

خط رند ۹۱۲: گزارش ها حاکیست که هواوی بیش ترین ضرر و زیان را از سقوط میزان فروش گوشیهای هوشمند تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین متحمل شده است.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، هم زمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و مناطق گسترده ای از شرق آسیا و سایر کشورهای جهان و اعلام وضعیت اضطراری از طرف سازمان بهداشت جهانی، خیلی از شرکت های تکنولوژی و تولیدکننده موبایل فعال در چین با افت قابل توجهی در میزان فروش گوشیهای هوشمند مواجه گشتند.
حالا طبق گزارش وب سایت channelnewsasia، شرکت چینی هواوی که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های تکنولوژی، مخابراتی و تولیدکننده موبایل بشمار می رود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود مختص کرده است، متحمل بیشترین ضرر و زیان مالی و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا خواهد شد؛ به شکلی که کارشناسان و مفسرین فعال در موسسه تحقیقاتی کانترپوینت برآورد و اعلام نموده اند که این مساله می تواند جایگاه دوم هواوی از لحاظ میزان فروش گوشی هوشمند در بازارهای جهانی را به مخاطره بیاندازد و به راحتی جای خودرا با اپل که پس از آن در رتبه سوم جای گرفته است، عوض کند.
قبل تر خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری، برآورد و اعلام نموده بودند که شیوع گسترده ویروس کرونا در چین می تواند چرخ اقتصاد این کشور را که بدون شک یکی از بزرگترین قطب های تجارت، صنعت و اقتصاد جهان محسوب می شود، از کار بیاندازد.
ویروس کرونا تابحال سبب تعطیلی تعداد کثیری از کارخانه های بزرگ و فعال مستقر در چین شده و همین مورد میزان تولید و فروش محصولات مختلف همچون خودرو، گوشی هوشمند و دستگاه های الکترونیکی را به شدت کاهش داده است. روز گذشته بود که مدیر ارشد اجرایی شرکت شیائومی، بعنوان یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی موبایل از تمامی شرکت های این حوزه درخواست کرده بود که کار و فعالیت خودرا از سر بگیرند و اجازه ندهند نگرانی های مربوط به شیوع این ویروس اقتصاد آنها را فلج کند.
ویروس کرونا برمبنای آخرین آمارهای انتشار یافته در رویترز، تابحال جان بالغ بر ۱۴۰۰ نفر را در چین گرفته و بیشتر از ۵۰ هزار نفر را در کشورهای مختلف مبتلا کرده است.

منبع: