کرونا کمر بازار موبایل را می شکند

خط رند ۹۱۲: مفسرین فعال در موسسه تحقیقاتی IDC برآورد کردند که بازار جهانی فروش گوشیهای هوشمند در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی با یک کاهش ۱۰.۶ درصدی مواجه خواهد شد.
به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از ایسنا، در گزارشی که اخیرا از طرف کارشناسان و مفسرین فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در وبسایت gsmarena انتشار یافته، پیش بینی شده است که میزان فروش گوشیهای هوشمند در بازار های جهانی در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کورونا ۱۰.۶ درصد کاهش خواهد یافت.
همین طور در جای دیگر این گزارش برآورد شده است که فروش جهانی گوشیهای هوشمند در تمام طول سال جاری میلادی به سبب ادامه شیوع ویروس کرونا کاهشی ۲.۳ درصدی را تجربه خواهدنمود.
این در حالیست که بیشتر کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند به بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۲۰ میلادی از رکود چند ساله خود خارج خواهد شد و رشد شایان توجهی را تجربه خواهدنمود.
از اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۰ ویروس کرونا در چین شیوع گسترده ای پیدا کرد خیلی از دفاتر مراکز فروش و کارخانه های شرکت های مختلف همچون تولید کنندگان موبایل تعطیل شده و اعلام نمودند که تا اطلاع ثانوی فعالیت نخواهند کرد. همین مسائل سبب شد که خیلی از قول های تکنولوژی و تولید کنندگان موبایل همچون اپل و سامسونگ با مشکلات عدیده ای در زنجیره تامین قطعات مورد نیاز و همین طور خط تولید گوشیهای هوشمند خود مواجه شوند.
البته این تحلیل گران در ادامه گزارش خود خاطرنشان کردند که انتظار می رود با کوشش های گسترده دولت های جهان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت بازار فروش موبایل در جهان نیز در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به حالت عادی بازگردد.
سانجیتیکا استریواستاوا، یکی از مفسرین ارشد فعال در موسسه تحقیقاتی IDC در این خصوص می گوید: کمبود قطعات مورد نیاز تعطیلی کارخانه ها مدت زمان قرنطینه شهرها و محدودیت در تردد در شهرها و کشورهای مختلف همگی از مهم ترین دلیلهای کاهش قابل توجه در پیش بینی میزان فروش گوشیهای هوشمند در بازارهای جهانی به شمار می روند.
ایشان سپس برآورد کرده که با ظهور و عرضه گوشیهای هوشمند مجهز به قابلیت شبکه ۵g روند فروش بازارهای جهانی موبایل در سال ۲۰۲۱ میلادی سعودی شده و رشدی ۶ درصدی را تجربه خواهدنمود.

منبع: