یک گروه چینی مدعی شدند؛ ساخت دستگاه تشخیص کرونا از راه دور

به گزارش خط رند ۹۱۲ یک گروه پزشکی چینی در شهر ووهان اعلام نمودند که موفق به تولید دستگاهی برای تشخیص از راه دور بیماری کرونا با استفاده از بررسی های مافوق صوت شده اند.

به گزارش خط رند ۹۱۲ به نقل از سی جی تی ان، دستگاه مورد اشاره علاوه بر بررسی وضعیت ریه های افراد مشکوک به بیماری، می تواند وضعیت قلب و شریان های حیاتی آنان را هم از راه دور بررسی کند.
استفاده از این وسیله احتمال آلودگی و انتقال عفونت به خود دستگاه و هم افرادی که با آن کار می کنند را می کاهد و باعث کاهش نگرانی و اضطراب پزشکان و بیماران هم می شود.
به گفته دکتر لی جینگ از کارکنان دانشگاه پکن با عنایت به صدمه ناشی از بیماری کرونا به ریه های افراد، با استفاده از این دستگاه می توان شرایط تنفسی اشخاص را به دقت کنترل کرد.
دستگاه مورد اشاره در مقایسه با روش سی تی اسکن دقت بالاتری دارد و کارکنان بیمارستان ها پس از پشت سرگذاردن چند جلسه آموزشی کوتاه می توانند اطلاعات مربوط به هر بیمار را به این دستگاه منتقل و نتیجه تشخیص نهایی را دریافت نمایند.
دستگاه مورد اشاره که ابعادی به اندازه یک گوشی دارد، هم اکنون در چند بیمارستان در ووهان و در سایر نقاط چین مورد استفاده قرار گرفته است.